Yediklerinizi Azaltmak İçin İzlemeniz Gereken 6 Yol

Yemek yemeyi seviyorsanız muhtemelen her yemekte ölçüyü kaçırdığınızdan
şikâyet edersiniz. Eğer ki siz de doysanız dahi yemek yemeye devam ediyorsanız, kendinizi bir
türlü kontrol edemiyorsanız yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.
İşte; beslenmenize diyet yapmadan küçük kontroller getirip vücudunuzda
büyük değişimler yaratabilecek 6 yol…

1. Fazla Kısımları Ayırın

Eğer ki dikkatli olursanız her yemekte fazla gelen kısımlar mutlaka bulunur. Örneğin; bir et parçasının sadece yağdan oluşan kısımları, bir sandviçin boşkalan ekmekli bölümü, bir hamburgerin gereğinden fazla sosları, bir pastanın aşırı gelen kreması gibi ufak detayları ayırdığınızda alacağınız kaloriyi büyük ölçüde azaltmanız mümkündür. Dolayısıyla yemeğinizi hızlıca tüketmek yerine biraz düşünerek üzerinde eksiltmeler yapabilir, yediklerinizi daha masum hale getirebilirsiniz.

 

2. Bolca Çiğneyin

Hepimizin en sık düştüğü hatalardan biri, yemeğimizi acilen bitirmeye çalışmaktır. Oysa bu davranış daha çok tüketmemize ve sindirim sürecimizin zorlaşmasına neden olur. Tüketeceğiniz yemek her ne olursa olsun her
lokmanın küçük olmasına ve her lokmayı 30-40 kez çiğnemeye dikkat etmelisiniz. Bu sayede vücut ve diş sağlığınızı koruyabilir, fazla yeme riskini ortadan kaldırabilirsiniz.

3. Çatalı ve Kaşığı Bırakın

Şimdi; yemek yerken kendinizi bir düşünün. O anlarda ağzınızdaki lokma henüz bitmeden çatal, kaşığınızla bir yenisini hazırlayıp onu da hemen ağzınıza attığınızı fark edin. İşte fazla yemenize etki eden en önemli süreçlerden biri de bu! Bunun yerine her lokmadan sonra çatal, kaşığınızı tabağınızın yanında dinlenmeye bırakarak ağzınızdaki lokmaları sakince çiğnemeyi deneyin.
Böylelikle yemek miktarında düşüşe geçebilir, beyninize gidecek doyma
mesajını garantileyebilirsiniz.

Tavuk Piccata Tarifi
4. Küçük Tabak Kullanın

Maalesef ki her birimizin evinde büyük tabaklar bulunur ki bu dengeli beslenmenin en büyük düşmanlarından biridir. Büyük tabakları farkında olmadan ihtiyacınızdan fazla yemekle doldurur, ancak sofradan kalkarken ne
çok yediğinizin farkına varabilirsiniz; ama artık çok geçtir! İşte bu durumu önlemek için küçük boyutlarda ve mümkünse koyu renklere sahip tabaklara geçmenizi öneriyoruz. Düşünsenize; küçük tabakları tıka basa doldurup daha çok yiyeceğinizi sanmanız ve aslında daha az yiyecek olma fikri sizce de hoş değil mi?


5. Su İçin

Acıkma ve susama belirtileri çoğu zaman aynıdır; yani acıktığınızı sandığınızda aslında susamış olabilirsiniz. Bu yüzden acıktığınızı düşündüğünüzde öncelikle yemeğe saldırmak yerine su içmeyi deneyebilirsiniz. Su içip 15 dakika bekleyin, eğer ki normale dönmüyorsanız o zaman yemek yemeyi düşünebilirsiniz. Bu sayede midenizin bir kısmını doldurur daha çok ve gereksiz yemek yemeyi önlemiş olursunuz.


6. Dişlerinizi Fırçalayın

Sofrada doysanız bile sofradan sonra sürekli atıştırmak istiyorsanız bu yöntem sizi biraz frenleyebilir. Yanınızda daima diş fırçası ve macunu bulundurun. Gün içerisinde nerede olursanız olun yemeğiniz bittikten hemen sonra mümkünse dişlerinizi mutlaka fırçalayın. Özellikle mentollü diş macunları sayesinde ağız tadınızı birden değiştirip tekrar tekrar yemek yeme fikrinden uzaklaşabilirsiniz.
Üstelik ağız ve diş sağlığınız için de şahane bir iyilik yapmış olursunuz.