Yulafı Daha Lezzetli Hale Getirmenin 5 Yolu

Son dönemlerde giderek popüler hale gelen yulaf gerek kahvaltılarda gerek ara öğünlerde gerekse akşam yemeklerinde kendine yer bulabilen besleyici bir seçenektir. Özellikle sağlıklı beslenmeyi amaç haline getirenler, kilo vermek isteyenler için doğru ve sağlıklı bir seçenek olsa da büyük bir çoğunluk tarafından sevilmediği de gerçekler arasındadır.

Sevmese de sağlıklı olduğu için hayatında yulafa yer vermek isteyenler buraya! Size yulafı lezzetli hale getirecek 5 etkili önerimiz var.

1. Pişirin

Çiğ olduğunda pek çekici olmayan yulaflar su ya da süt ile pişirildiğinde nefis bir öğüne dönüşebiliyor. Yiyeceğiniz kadar yulafı minik bir tencereye koyun, üzerine bir miktar süt ya da suyu ekleyin. Tercihinize göre tarçın, kakao, keçiboynuzu unu da ekleyebilir çok daha farklı bir hale getirebilirsiniz. 5 dakika kadar pişirmeye bırakın ve daha sonra çeşitli meyvelerle süsleyip tüketin.

2. Yoğurt Karıştırın

Besleyici bir ara öğün istiyorsanız yulaf, en nadide seçeneklerden biridir. Yulaf ve yoğurdu karıştırıp bir süre beklemeye bırakın. Daha sonra çeşitli meyveler ya da kuru yemişler ekleyerek sağlıklı ve doyucu bir öğün yaratın.

3. Buzdolabında Bekletin

Yulafı buzdolabında beklettiğinizde dondurmaya rakip olacak güzelliğe bürünebileceği aklınıza gelir miydi? Tamam tamam, abartmayalım; ama sevmeyenler için epey yenecek kıvama geliyor, e daha n’olsun? Yulaf ve sütü bir kaba koyup iyice karıştırın ve üzerini kapatıp buzdolabında beklemeye bırakın. Tercihen geceden sabaha bırakmanız iyi bir karar olabilir. Yeterince bekleyen yulaf, şişmiş ve mükemmel bir kıvama ulaşmış olacaktır. Üzerini meyve, kuru yemiş ya da tarçın gibi çeşitli baharatlarla süsleyerek yiyip bitirdiğinizde pişman olmayacağınız bir öğün hazırlayabilirsiniz.

4. Ceviz ve Muzun Gücü Adına

Potasyum kaynağı muz ile zihin sağlığı için son derece önemli olan cevizin müthiş uyumu ile sevimsiz yulafı da şenlendirmeye hazır mısınız? ¼ bardak su, 2/2 kaşık vanilyalı whey tozu, 1 çay kaşığı kadar tarçın ve bir tutam tuzu güzelce karıştırın. Daha sonra mikrodalga fırında 1-2 dakika kadar yüksek ısıda pişmeye bırakın. Son olarak karışımın içerisine ½ bardak yağsız süt, üzerine dilimlenmiş muz ve bir çorba kaşığı kadar ceviz ekleyip bayıla bayıla tüketin.

5. Kahvaltılık Hazırlayın

Biliyorsunuz, kahvaltı günün en önemli öğünü. Özellikle gün içerisinde çok fazla acıkmamak ve kilo kontrolünü çok daha rahat sağlayabilmek için kahvaltı yapmak şart. O halde, günün en önemli öğününü en faydalı seçeneklerden biri olan yulaf ile hazırlamaya ne dersiniz?

3 yemek kaşığı kadar az yağlı yoğurt, 2 yemek kaşığı kadar yulaf, 1 adet şeker oranı en az olanlarından doğranmış meyve, 1 tatlı kaşığı kadar keten tohumu, 1 tatlı kaşığı kadar balı kâse içerisinde güzelce karıştırın ve keyifle kaşıklayın. Böylece uzun saatler boyunca tok kalın, öğlen yemeğinde pişman olacak kadar abartmayın.