Zaman Yönetimi İçin 8 Öneri

Zaman yönetimi bizim için en önemli konulardan biri. Hepimizin gün içerisinde sadece 24 saati mevcut ve hiçbirimizin özel güçleri yok; ama bazılarımız bir gün içerisinde hem günlük işlerini yapabiliyor hem de aile ve arkadaşlarına kaliteli zaman dilimleri yaratabiliyor. Peki bunu nasıl yapabiliyor? Evet, başarılı bir zaman yönetimi ile. Zamanı lezzetli bir pasta gibi düşünürsek onu eşit ve doğru şekilde dilimlediğimizde herkese yetebileceğini unutmamız gerekir. İşte o değerli ve lezzetli pastayı iyi bir şekilde dilimlemenin, zaman yönetiminin püf noktaları!

1. Önem Sıralaması Yapın

Küçük bir not defteri edinin ve gün içerisinde yapacağınız görevleri önem sıralaması yaparak yazmaya başlayın. En önemli, en çok güç gerektiren görevi listenin en başına alın ve güne onunla başlayın. O önemli görevler ne kadar güç gerektirirse gerektirsin bu yöntem ile gün başında sahip olacağınız berrak zihinle hepsinin altından kolayca kalkabileceksiniz.

ofis

2. Ertelemeyin

Tüm işleriniz için ortalama zaman dilimleri belirleyin ve belirlediğiniz zamanda belirlediğiniz işlere başlayıp tamamlamaya özen gösterin. Ertelemeyi hepimiz severiz; ama bu çok kötü bir alışkanlıktır. Nasılsa o işlerden hiçbir kaçışınız yok ve eninde sonunda yine siz yapacaksınız değil mi? O halde işlerinizi havada bırakarak kendinize eziyet etmenin bir anlamı da yok. Harekete geçin!

ofis

3. Mükemmeliyetçi Olmayı Bırakın

Yaptığınız işlere özenle yaklaşmak, en iyisinin olması için uğraşmak elbette şahane bir özelliktir; ancak bu özelliğin çoğu zaman sizin vaktinizi gereğinden çok daha fazla harcadığını hatta ruhunuzu kemirmeye başladığını unutmayın. Bir işin mükemmel olması için sınır yoktur, o işle ne kadar uğraşırsanız daha iyiye gidebilir ama sizin giden vaktiniz geriye gelmeyebilir. Bu durumda her işe mükemmel olması için değil yeterince iyi olması için zaman ayırırsanız hem gereksiz zaman kaybetmez hem de diğer işlerin yarım kalmasına neden olmazsınız.

ofis

4. Güne Erken Başlayın

Günün çok erken saatlerinde uykusuna veda etmeyi kimse istemez, ancak bu hayatta başarılı olmanın temeli de maalesef bu kuraldan geçiyor, erken kalkan gerçekten de yol alıyor. Güne erkenden başlayarak berrak bir zihinle birçok işi halledebilir, günün devamına çok daha zinde, çok daha moralli bir şekilde devam edebilirsiniz.

uyku-sorunlari

5. Sadece Bir İşe Odaklanın

Aynı anda birkaç işi halletmeye çalışmak, işleri erken ve doğru bitireceğiniz anlamına gelmiyor. Bir işe belirli bir zaman vererek ve sadece belirlediğiniz iş ile uğraşarak hatasız, güzel sonuçlara ulaşabilirsiniz. Aksi takdirde aynı anda birkaç işle uğraşarak kafanızın ve işlerinizin daha çok karışmasına, işlerin en başa sarmasına neden olabilirsiniz.

ofis-egzersizi

6. Nefes Alacağınız Süreler Belirleyin

Zamanı iyi yönetmek demek, kesinlikle sadece işle uğraşmak demek değildir. Aksine bu durum sizi daha verimsiz bir çalışmaya itecektir. Bu nedenle gün içerisinde iyi hissetmenizi sağlayacak kısa molalar yaratın. Çalışma ortamınızdan uzaklaşın, bir çay içmek için dışarı çıkın, kısa yürüyüşler yapın. İnanın bu şekilde daha rahat düşünmeye başlayan yaratıcı beyne sahip olacak ve daha verimli çalışabileceksiniz.

nefes-egzersizleri

7. Etrafınızı da Düzenleyin

Çalışma ortamınızın düzeni, iyi çalışan bir zihne sahip olmanız demektir. İşlerinizi dağınık bir ortamda halletmeye çalışırken aslında zihninize eziyet ediyorsunuz demektir. Öyle ki tüm düzensizlik gözlerinizin ve zihninizin gereksiz bir şekilde yorulması ve işlerinize vermeniz gereken önemin azalmasına neden olacaktır.

hali-dekorasyon

8. Görevleri Parçalara Ayırın

Yazımızın başında bahsettiğimiz gibi zaman yönetimi gerçekten de kocaman bir pasta ise onu bir hamlede tamamen midemize indirmemiz mümkün değildir. Onun tadına vararak yiyebilmemiz için küçük dilimlere ayırmamız gerekir. Yapacağımız işleri de bir anda bitirmemiz mümkün değildir. Onları güzel ve doğru bir şekilde tamamlayabilmek için makul parçalara ayırmamız gerekir.