Bu Yiyecekler Saçlarınıza İyi Gelecek!

Daha iyi görünen saçlar bir sonraki öğününüze bağlı olabilir. Yediğimiz ve içtiğimiz şeyler vücudumuzun her zerresinde etkisini gösteriyor. Bunların arasında cilt güzelliği, iç organlarımızın sağlığı gibi, saçlarımızın parlaklığı ve kalitesi de var. Saçların sağlıklı ve parlak olması, kolayca uzaması için faydalı besinlere bir göz atalım.

1) Somon: Bu leziz soğuk su balığı, saç sağlığı ve kalitesi için kilit olan protein ve D vitamini açısından zengin olmasının yanı sıra Omega 3 yağ asidi içermesi ile de tercih edilecek besinler arasında ilk sırayı kapıyor. Bu tip yağ asitlerini vücut kendiliğinden üretemediği için dışarıdan takviye alınması oldukça büyük önem taşıyor.

somon

Diğer seçenekler: Eğer somon balığından hoşlanmıyorsanız, sardalye ve alabalık türü balıkları ya da avokado, kabak çekirdeği ya da ceviz gibi besinleri tercih edebilirsiniz.

2) Ceviz: Yüksek miktarda Omega 3 ihtiva eden yegane yemiş olan ceviz, aynı zamanda cilt ve saçlar için oldukça faydalı olan E vitamini açısından da zengin. Saç ve cildin güneşten korunması için de ceviz tüketmek gerekiyor. Aynı zamanda ceviz içindeki makır minerali, doğal saç rengini de canlandırıyor.

ceviz

Diğer seçenekler: Cevizi yemiş olarak tüketmek yerine yağını da kullanabilirsiniz.

3) Tatlı Patates: Bir antioksidan olan beta karotenden yana zengin olan tatlı patates adeta A vitamini depolamanızı sağlıyor. Bu açıdan da hem lezzetli hem de saçlarınız için faydalı alternatiflerden.

patates

Diğer seçenekler: Beta karoten açısından bu denli zengin olan diğer besinler ise havuç, kabak, mango ve kayısı.

4) Yumurta: Tek başına bir protein kaynağı olarak bile etkili olan yumurta, içerdiği 4 kilit mineral sayesinde saçlar için ayrıca bir önem kazanıyor. Bu mineraller ise; demir, selenyum, çinko ve sülfür. Bu mineraller içerisinden demirin saçlar için yeri daha bir farklı. Sebebi ise oksijen moleküllerini saç köküne taşıması.

yumurta

Diğer seçenekler: Saçlar için bu kadar faydalı olan demiri alabilmek için aynı zamanda kırmızı ya da beyaz et de tüketebilirsiniz.

5) Yoğurt: Hatta daha da spesifikleştirmek gerekirse, yağsız yoğurt tüketmek saçlarınıza çok iyi gelecek. Bunun sebebi de içeriğindeki B5 ve D vitaminleri. Araştırmalara göre D vitamini saç kökünü daha da sağlıklı hale getirmek için birebir.

yogurt

Diğer seçenekler: Düşük yağ oranına sahip peynirler ve süt.