Doğum Sonrası Görüntünüz Dudak Isırtsın!

Önden giden bir göbek, eser miktarda hamilelik çatlağı, belki biraz saç dökülmesi ya da çene altında minik bir gıdı; “Bebeğim hoş geldin!”. Buradan okuyunca pek sevimli durmasa da hamilelik sözünü unutmayalım: “Bebeğiniz için sağlıkla alınan her kilo, baldır, lokmadır! Şimdi bu ballar, lokmalar dedik 9 ay boyunca ama biraz aranıza mesafe koymanızda da yarar yok değil hani. Hamilelik sonrasında eski formunuza ulaşmanıza yardımcı olacağını düşündüğümüz önerilerimiz var.

 

doğum sonrası

Neden Egzersiz?

Hamilelikte gevşeyen karın, kalça, göğüs ve sırt kasları uygun egzersizler ile eski formuna hızla kavuşabilir. Üstelik bu egzersizler sadece vücudunuzu toparlamakla kalmaz, aynı zamanda genel dolaşımı arttırır, rahim, karın, pelvis ve sırt kaslarınızın eski haline dönmesine yardımcı olur. Doğum sonrası depresyon olasılığını da en aza indirgemiş olursunuz.

Nasıl Bir Program Uygulanabilir?

Yürüyüş: Normal doğumdan 10 ila 15 gün sonra, sezaryenden ise 15 ila 20 gün sonra yürüyüşe çıkabilirsiniz. Henüz hazır değilseniz, yürüme bantları da işinizi görecektir. 7 gün boyunca sadece 10 dakika yürüyerek, eski formunuza ulaşmanız için önemli bir adım atabilirsiniz.

 

Hamilelik sonrası kilo vermek isteyen annelere altın değerinde 6 öneri!

 

* Zayıflamak uğruna, kesinlikle karbonhidrat ya da protein açısından güçsüz diyetleri uygulamayın. Her öğünde ihtiyacınız olan vitaminleri almanız, metabolizmanıza değer katacaktır. Bu bilgilerin en doğru adresi ise yeni doğum yapmış arkadaşınız değil, beslenme uzmanınızdır.

sağlıklı hamilelik

* Sebzelerin ve makarnanın pişirme suyunu dökmeden tüketmenizde fayda var. Böylelikle vitamin ve mineral alımınız daha yüksek olacaktır.

pişirme püf noktası

* Günlük su tüketiminizi emzirme döneminde yaklaşık 3 litre; sonrasında ise günde 2-2,5 litre arası bir değere endeksleyin. Bol su içmek, cildinizdeki kuruluklara da iyi gelecektir.

 

* Günde 2 ya da 3 bardak az yağlı sütün ya da yoğurdun kalsiyum ihtiyacınızı karşılayacağı gibi zayıflamanıza da yardımcı olacağını biliyor muydunuz?

 

* Tam buğday ya da çavdar ekmeği dostunuz olsun, beyaz ekmek ise hiç lazım olmayan bir uzak arkadaş. Özellikle besin değerleri ve uzun süre tok tutması, sanırız dostunuz olması için iyi bir sebep.

 

* Karın bölgesindeki yağlanma, en çok şikayet edilen durumlardan biri. Bunu minimuma indirmek için günde 10 adet badem ya da fındık, 2-3 adet ceviz tüketmek iyi bir tercih olabilir. Böylelikle ihtiyacınız olan yağı patates kızartmasından değil, tamamen doğal ve sağlıklı yoldan elde etmiş olursunuz.