Hamile Annelerin Forma Kavuşması İçin 5 Basit Hareket

Öncelikle sakin olun! Hamilelik süresince her anne adayı kilo alır. Eğer yeni anne adayı iseniz henüz hamilelik dönemindeyken sağlıklı beslenmeye ve düzenli egzersiz yapmaya dikkat etmelisiniz. Böylece daha sonra doğum kilolarınızı vermeniz kolaylaşacaktır. Ancak ne olursa olsun unutmayın ki sağlıklı beslenme ve düzenli egzersiz ile veremeyeceğiniz kilo yok!  Her şeyden önce bol bol su tüketin ve bunu küçümsemeyin. Çünkü su tüketmek hem süt üretiminize katkı sağlar hem de ciddi anlamda kalori yakmanızı kolaylaştırır.

Ayrıca bebeğinizi düzenli olarak emzirmek sizin kilo vermenizi kolaylaştıracak diğer bir ayrıntıdır. Bahsettiğimiz etkenlere dikkat etmeniz egzersizlerinizden daha çabuk sonuç almanızı sağlayacaktır. Yapacağınız bu 5 basit hareketle fit bir anne olmak çok kolay!

hamilelikte_su_tüketimi

1. Yürüyüş Mucizesi

Yürümek herkes için oldukça basit bir aktivite olarak görülür ancak sadece düzenli yürüyüş yapanlar forma girmenin mutluluğunu yaşayabilir. Günde en az yarım saat, ortalama 1 saat yürüyüş yaparak vücudunuzdaki değişimi izleyebilirsiniz. Yürüyüş hamilelik sırasında esneyen kaslarınızın geri dönüşümünü sağlar ve ruhsal olarak da iyi hissedersiniz. Ayrıca “bebeğim var, vaktim yok” bahanesini de kabul etmiyoruz, sanıyoruz arabasıyla çıkacağı ufak bir gezinti bebeğinizi de mutlu edecektir.

Yürüyüş

2. Köprü Hareketi İle Fazlalıklardan Kurtulun

Köprü hareketiyle hem göbek hem de kalça kısmındaki fazlalıklarınızdan kurtulmanız mümkün. Bu hareket vücudun orta kısmını çalıştırıyor ve sıkılaşmasını sağlıyor. Kasları çalıştırdığı için aynı zamanda vücudunuzu esnek hale de getiriyor. Bu hareketi en doğru şekilde yapmak için sırt üstü yere uzanın. Bacaklarınızı dizlerinizden bir miktar kırın ve kendinize doğru çekin. Bu konumdayken dirseklerinizden ve ayaklarınızdan destek alarak karnınızı ve kalçanızı kaldırarak vücudunuzu köprü konumuna getirin. 3 saniye bekleyin ve tekrar başlangıç pozisyonuna dönün.

hamilelik

3. Varisler Sizi Korkutmasın

Hamilelik sırasında meydana gelen varisler bir takım egzersizler ve yürüyüş sayesinde giderilebilir. Öncelikle ellerinizi duvara dayayarak ayakta durun. Bir ayağınızın topuğunu kaldırarak diğer ayağınızı gergin bir şekilde yana doğru uzatın. Hareketi ayak değiştirerek tekrarlayın. Pozisyonunuzu bozmadan ayağınızı gergin tutarak içeri doğru sallayın. Bu basit hareket ile sadece varislerin önüne geçmeyecek, bacaklarınızı yana doğru gergin bir şekilde açarak bel çevrenizi de çalıştırmış olacaksınız.

hamilelik

4. Beliniz Hep İnce Kalsın

Ayakta durarak bacaklarınızı iki yana açın. Ellerinizi belinize koyarak vücudunuzun üst kısmını yanlara doğru esnetin. Aynı şekilde bacaklarınızı iki yana açın ve kollarınızı dirsekten kırarak ellerinizi göğüs hizasında birleştirin. Bu pozisyonda bedeninizi sağa ve sola çevirin. Bu basit egzersizi düzenli yaptığınız takdirde hamilelik sırasında vücudunuzun uğradığı değişiklikleri giderecek ve eski görünümünüze kavuşacaksınız.

bel-fitigi

5. Çatlaklara Seyirci Kalmayın

Sırt üstü yere uzanın. Tabanlarınız yere değecek şekilde dizlerinizi bükün. Kollarınızı kalçalara doğru uzatın. Dizleri göğsünüze doğru çektikten sonra gergin bir şekilde uzatın. 8-10 saniye kadar nefesinizi tutarak bu pozisyonda kalın. Tekrar başlangıç pozisyonuna geçin. Hamilelik döneminde genişleyen rahim, karın kaslarını da gevşetir. Böylece karında çatlamalar meydana gelir. Bu egzersizlerin uygulanması halinde tekrar eski formunuza kavuşabilirsiniz.

Bu hareketleri 1 set 10 kere olacak şekilde günde 2-3 set şeklinde yapabilirsiniz. Her bir hareket sonrasında 30 saniye dinlenmelisiniz. Zamanla egzersizlerinizin tekrar sayısını arttırabilirsiniz.

hamilelikte-dis-bakimi