Hamilelikte Mide Bulantılarını Azaltan Öneriler

Hamilelik dönemi, birçok kadında farklı bir şekilde süregelse de şikâyetlerin önemli bir kısmı ortak olmaktadır. Miktarı aynı olmasa da görülmesi kesin bir etki olan mide bulantısı, birçok anne adayına zorluk çıkaran durumlar arasında yer alır.

Anne adaylarının yaşadığı birçok soruna bir de mide bulantısı eklenmesin diye mide bulantısını azaltacak önerileri yazımızın devamında derledik. Hamilelik bulantılarını azaltmak için faydalı olacağını düşündüğümüz 7 öneri için okumaya devam edin.

  • İyi Çiğneyin

İyi bir sindirim sürecinin ilk adımı, yediğiniz besinleri yeterince çiğnemektir. Hamilelik döneminde de yediklerinizin midenizi rahatsız etmemesi için besinleri iyice çiğneyip mutlaka püre haline getirin ve midenize öyle gönderin. Bu yöntem, mide bulantılarının azalmasına yardım edecek ayrıca fazla kilo almanızı önleyecektir.

  • Tuzlu-Az Tuzlu Besinler Bulundurun

Hamilelik bulantılarınızın en fazla olduğu dönemde yakınınızda daima tuzlu ya da az tuzlu kraker, beyaz ya da sarı leblebi bulundurun. Bu yiyeceklerden sabahları yataktan kalkmadan önce bir miktar tüketin ve 30 dakika kadar yatar pozisyonda bekleyin. Kalkma sırasında ani hareketlerden kaçının.

  • Yağlı Besinlerden Uzak Durun

Yeni bir güne bol yağ içeren börek ya da poğaçalar ile başlamayı çok seviyor olabilirsiniz; ancak bu zevkinize hamilelik boyunca sınır koymanız, bulantılarınız için iyi bir önlem olacaktır. Aynı zamanda kızartma ya da bol yağlı peynirler de mide bulantınızın artmasına neden olacağı için uzak durmanız gereken yiyecekler arasında yer aldığını unutmayın.

  • Susuz Kalmayın

Sağlık için her daim önemli olan su tüketimi, hamilelik döneminde mide bulantısı için en etkili önlemlerden biridir. Bu yüzden gün içinde tükettiğiniz çay gibi içecekler dışında yeterli miktarda su içmeye dikkat edin. Bol meyve suyu içerek hem susuzluğunuzu giderin hem de vitamin alımını sağlayın. Aynı zamanda sıvı alımını yemek esnasında sağlamak yerine öğün aralarında sağlayarak mide bulantısının önüne geçmenin mümkün olduğunu unutmayın.

  • Dinlenmenize Dikkat Edin

Hamilelik dönemi, normal zamanlara göre çok daha fazla yorulabileceğiniz kritik bir dönemdir. Bunun için kendinizi fazla yormamaya, gün içerisinde yeterli molalar vermeye ve gerekirse uyumaya özen göstermelisiniz. Böylece işiniz kolaylaşacak aynı zamanda mide bulantınızın artmasını engellemiş olacaksınız.

  • Şekerli ve Asitli İçeceklerden Uzak Durun

Birçok şekerli ve asitli içecek midenizi zorlayarak bulantılarınızın artmasına neden olabilir. Şekerli ve asitli içecekler yerine az tuzlu bir ayran içerek hem sağlıklı bir tercih yapar hem de mide bulantınızı azaltabilirsiniz.

  • Kıyafetlerinizi Dikkatli Seçin

Dar kıyafetler, kan dolaşımı gibi birçok doğal süreci etkileyerek vücuda zarar verir. Dar kıyafetleri normal zamanda bile tercih etmemeniz gerekirken siz hamilelik döneminde yüksek belli, dar kıyafetler giymeye çalışıyorsanız dikkat! Bu kıyafet seçimleri ile midenizde baskı oluşturarak mide bulantısını ve reflüyü tetikliyor olabilirsiniz. Bu nedenle hamilelik boyunca bol, düşük belli kıyafetler tercih etmeyi ihmal etmeyin.