Hamilelikte Sabah Bulantısıyla Savaşmak için 10 Taktik!

Hamileliğin ilk aylarında yaygın olarak görülen mide bulantısı ve kusmalar, anne adaylarının en çok şikayet ettiği konulardan biri. Peki, hamile kadınların yarısından fazlasının karşı karşıya kaldığı ve normal kabul edilen sabah bulantılarından nasıl kurtulabileceğinizi biliyor musunuz?

hamilelik

1) Az ama sık yemek yiyin!

Hamilelikte hormonlar kan şekerini etkilediği için küçük porsiyonlar halinde yemeniz kan şekerinizin hızlı bir şekilde düşüp yükselmesini engelleyecektir. Çoğu kadına göre proteinler ve karbonhidratlar hamilelikte güzel görünen ve mideyi rahatsız etmeyen yiyeceklerden. Öğünler arasında tercihen sıvı tüketmelisiniz; çünkü çok dolu ve ağırlaşmış bir mide kusmaya yol açabilir. Sık sık kusuyorsanız, azalan glukoz, sodyum ve potasyum değerlerinizi artırmak için spor içeceklerini tercih etmelisiniz.

2) Sabahları yataktan kalkmadan önce bir şeyler atıştırın!

Çoğu hamile kadın sabah uyanır uyanmaz mide bulantısı yaşıyor. Bu yüzden bulantıyı engellemek ve kan şekerinizi yükseltmek için yataktan kalkmadan 15-20 dakika önce küçük atıştırmalıklar yeyip daha sonra ayağa kalkmalısınız.

3) Ağır kokulu yiyeceklerden uzak durun!

Sıcak yiyeceklerin daha ağır bir kokusu olduğu için soğuk yiyecekler tüketmeye dikkat edin. Sağlıklı olmak şartıyla canınızın çektiği her yiyeceği yemekte serbestsiniz. Midenizi bulandırmadığı sürece 2 hafta boyunca her gün pizza ve limonatayla bile beslenmekte özgürsünüz. Unutmayın, bu sadece geçici bir süreç, bulantılarınız geçtiği zaman eskiden severek yediğiniz tüm yiyecekler gözünüze tekrar güzel gözükecek!

4) Yağlı ve kızarmış yiyeceklerden uzak durun!

Yağlı ve kızarmış yiyeceklerin hazmı diğer yiyeceklere göre daha zordur. Bu tarz yemekler yedikten sonra karnınız çok şişeceği için kusmaya yol açabilir. Bu yüzden evde yaptığınız az yağlı yemekleri tüketmeniz bu süreçte daha faydalı olur.

5) Serin yerlerde bulunun ve bol bol dinlenin!

Sıcak ya da nemli bir oda, mide bulantınızı artırabilir. Aynı şekilde stresli ve yorgun bir anne adayı da daha çok bulantı yaşar. Hamileliğinizin bu zor döneminde yeterli şekilde dinlendiğinizden emin olun. Kendinizi rahatlatın, gün içinde ufak kestirmeler yapın, film izleyin, yoga yapın ya da bol bol masaj yaptırın!

6) Zencefil, zencefil, zencefil!

Zencefil, mideyi rahatlatmakta ve mide bulantısını geçirmekte çoğu ilaçtan daha etkilidir. Evde kendinize kolayca zencefil çayı hazırlayıp, doğal yoldan mide bulantınızı geçirebilirsiniz. Bunun için sıcak suya zencefil rendeleyin ve biraz beklettikten sonra süzüp tüketin. Bir başka öneri de MigrosTV’den! Limon, bal ve zencefil ile nefis bir yeşil çay tarifi hazırladık.

http://migrostv.migros.com.tr/limon-bal-ve-zencefilli-yesil-cay/

7) Turunçgiller ve sirke!

Greyfurt, limon ve sirkenin içindeki asit, ağzınızdaki fazla tükürük oluşumundan oluşan metalik tadın geçmesini sağlar.

8) Egzersiz şart!

Mideniz bulanırken ayağa kalkıp yürümenin bile ne kadar zor olduğu aşikar; ancak egzersiz gerçekten mucizeler yaratabilir. Temiz havada yürüyüşe çıkmak ve negatif düşüncelerden uzaklaşmak ağrılarınızı hafifletecektir. Hamile ve egzersiz deyince akla ilk gelenlerden biri de yoga. Hamile yogası, anne adayının ruhen ve fiziken doğuma hazırlanmasına ve hamilelik sürecini huzurlu geçirmesine yardımcı oluyor. Hamilelik döneminde yapılan yoganın faydalarıCihangir Yoga’dan Berivan Aslan Sungur, MigrosTV izleyicileri için anlatıyor.

http://migrostv.migros.com.tr/hamile-yogasi/

9) Bol bol su!

Vücudun su miktarını muhafaza etmek için bol miktarda su tüketin. Evdeyken elinizde bir su şişesi gezdirin ve bitene kadar yanınızdan ayırmayın!

10) Dar giysilerden uzak durun!

Dar ve vücudunuzu saran kıyafetler kan dolaşımınızı ve sindirim sisteminizi yavaşlatır ve hareketi zorlaştırır. Mide bulantınız, karnınızı saran ve sıkan bir pantolondan dolayı olabilir. Bol ve rahat kıyafetler tercih edin.