Hamilelikte Tüketmeniz Gereken Besinler

9 aylık hamilelik sürecinde doğru beslenme en önemli konulardan biridir. Bebeğinizin sizin yediklerinizden başka besin kaynağı olmadığı için anne olarak temel besin kaynaklarını vücudunuza almanız çok önemlidir. 

hamilelikte-beslenme

1)      C Vitamini

Vücudu enfeksiyonlara karşı korumasının yanı sıra, demirin bağırsaklarda emilimini kolaylaştıran C vitamini özellikle plasenta için çok önemlidir. C vitamini vücutta depolanmayan bir vitamin olduğu için günlük düzenli olarak alınmalıdır. C vitamini için sebze ve meyveleri taze olarak tüketmeye özen gösterin.

2)      Protein

Vücudumuzun yenilenmesine katkı sağlayan, hastalıklara karşı direncimizi arttıran proteini, hamilelik döneminizde düzenli olarak tüketmeniz gerekmektedir. Bu nedenle hamile kadınların günde en az 1 adet iyi pişmiş yumurta tüketmeye özen göstermeleri gerekir.  

3)     Kalsiyum

Her yaşta önemli bir besin kaynağı olan kalsiyum özellikle büyüme çağındaki bebeklerin ve çocukların kemik gelişiminde etkilidir. Bebeğinizin 8. Haftadan itibaren kemikleri ve dişleri oluşmaya başlar. Bu sebeple, anne adaylarının normal bir insanın tüketmesi gerekenden 2 kat fazla kalsiyum tüketmesi gerekir. Eğer kalsiyum alım miktarınıza dikkat etmezseniz hamileliğinizin ilerleyen dönemlerinde dişleriniz çürümeye, eklem yerleriniz ağrımaya başlayabilir. Hamilelik döneminiz boyunca günde 2 bardak süt veya 2 kâse yoğurt tüketmeye özen gösterin. 

4)      Demir

İnsan sağlığı açısından olmazsa olmaz minerallerden biri demir. B vitamininin emilmesinden, kandaki oksijeni taşıyan kırmızı kan hücrelerinizin üretilmesine kadar pek çok özelliği vardır. Demir bakımından zengin besinleri tüketirken çay ve kahve tüketmemeye dikkat edin çünkü çay ve kahve vücudunuzun demir emilimini zorlaştırır. 

5)      Lif

Hamileliğinizin ilerleyen dönemlerinde bağırsak düzeniniz bozulabilir ve kabızlık problemi çekebilirsiniz. Bu sebeple günlük beslenme programınız içerisinde lifli besinlere bolca yer vermelisiniz. 

6)      Folik Asit

Özellikle hamileliğinizin ilk 3 ayında yoğun olarak tüketmeniz gereken bir B vitamini grubudur, folik asit. Bebeğinizin ilk haftalarda oluşan merkezi sinir sistemi için hayati önemi vardır. Bu nedenle de hamileliğinizin ilk 3 ayında folik asit tüketiminiz normale göre 3 kat fazla olmalıdır.