Kış Hamilelerine Öneriler

Uzun yıllar çocuk sahibi olmanın hayalini kurdunuz ve sonunda hayalinize kavuşmak üzeresiniz; artık karnınızın içerisinde günden güne büyüyen minik bir canlı var ve bundan sonraki hayatınızın büyük bir kısmı muhtemelen ona göre şekillenecek. Gezme planlarınızı bile onun uyku düzenine göre düzenleyeceğiniz bebeğiniz için sayılı günler kaldı, peki hamilelik nasıl gidiyor?

Hangi dönemde olursa olsun çok heyecanlı bir o kadar da zorlu bir süreç olan hamilelikte biraz rahata kavuşturacak önerileri yazımızın devamında sizin için derledik. Eğer siz de kış dönemine denk gelen bir hamilelik geçiriyorsanız işte detaylar:

1. C Vitamini İhmal Etmeyin

Kış mevsiminde soğuk algınlığı, grip gibi birçok hastalığa yakalanma riski her zamankinden daha fazladır. Bunu önlemek için en başta C vitamini olmak üzere bolca vitamin ve mineral almaya özen gösterin. Gerektiğinde doktor kontrolü dahilinde vitamin takviyeleri de alabilir daha güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olabilirsiniz.

2. Mevsim Sebzelerinden Yararlanın

Rahat ve sağlıklı bir hamilelik süreci yaşamanın ilk kurallarından biri, dengeli beslenmektir. Kış hamileleri olarak mutlaka mevsimin sebzelerinden yararlanmayı ihmal etmeyin. Pırasa, kereviz, lahana, karnabahar gibi lifli ve bol vitaminli seçeneklere beslenme planınızda mutlaka yer açarak hem kendiniz hem de bebeğiniz için yararlı bir adım atın.

3. Balık Tüketin

Hamilelik döneminiz kış mevsimine denk geldiği için şanslı olduğunuz konulardan biri de taze balık mevsiminde oluşunuzdur; çünkü yaz hamilelerinin D vitamini kaynağı olarak güneş varsa kış hamilelerin de balığı vardır! Haftada en az 1 kez balık tüketerek bebeğinizin kemik, diş ve zihin gelişimine önemli bir katkıda bulunabilirsiniz.

4. Kapalı Mekânlara ve Kalabalıklara Dikkat Edin

Özellikle kış mevsiminde hastalık mikroplarının kol gezdiği kapalı mekânlarda ve kalabalıklarda zaman geçirirken dikkat etmeyi unutmayın. Kapalı mekânların sık olarak havalandırılmasını sağlayın, mümkün olduğunca toplu taşıma, alışveriş merkezleri gibi kalabalıklardan kaçının, gerekirse maske takın ve ellerinizi sürekli temizleme jelleri ile silin.

5. Diyetisyen Kontrolünde Olun

Kış döneminde artan tatlı krizleri ya da karbonhidrat ağırlıklı beslenme isteği, kısa sürede aşırı bir şekilde kilo alımına neden olarak sizin ve bebeğinizin hayatını tehlikeye atacak boyuta ulaşabilir. Bunun için yüksek tansiyon, hamilelik diyabeti gibi durumlara karşı sürekli diyetisyen kontrolünde olup düzenli bir beslenme programına uymayı ihmal etmeyin.

6. Egzersizi İhmal Etmeyin

Hem kolay bir hamilelik süreci hem de kolay bir doğum için son derece önemli olan egzersizi bahaneler üretmeden devam ettirmeye çalışın. Soğuk havalar nedeniyle dışarıda yapılması pek mümkün olmasa dahi evde uygulayabileceğiniz egzersiz hareketlerinden size uygun bir program hazırlayın. Örneğin hamileler için en uygun egzersizlerden olan pilatesi sadece videolardan takip ederek uygulayabilir ve sayesinde kilo kontrolünüzü sağlayabilir, esneklik kazanabilirsiniz.

7. Bol Su İçin

Yaz dönemindeki kadar olmasa da vücudumuz kış döneminde de su kaybetmeye devam eder. Soğuk havalar ve hamileliğin bir araya gelmesi ile cildinizin kuruyup çatlama olasılığı artar, bu nedenle susamasanız dahi düzenli olarak su içmeyi ihmal etmeyin. Aynı zamanda el ve yüz yıkarken soğuk yerine ılık su kullanmaya özen gösterin.