Menopoz Döneminde Dikkat Edilmesi Gereken 10 Detay

Menopoz, tüm kadınların yaşlandığında yaşayacağı doğal bir süreçtir. Bir kadının adet döneminin bitişi ve doğurganlık döneminin sonlanmasıdır. Genel olarak 40 yaşından sonra görülmektedir. Eğer ki 40 yaşından önce ortaya çıkarsa sebep ne olursa olsun “erken menopoz” olarak adlandırılmaktadır. Her kadının menopoz sürecinin başlaması ile dikkat etmesi gerekenler de artmaya başlar.

Menopoz Döneminde Dikkat Edilecek 8 Detay

1. Bitkisel Çaylar Tercih Edin

Menopoz döneminde kafein içeren çay, kahve ya da gazlı içecekler yerine bitkisel çaylar tercih ederek sıcak basması, uykusuzluk gibi menopoz dönemi sorunlarını azaltabilirsiniz.

ihlamur

2. Giyim Tarzınızı Değiştirin

Eğer ki genel olarak kalın kıyafetlerle giyinmeyi tercih ediyorsanız tercihlerinizi ince kıyafetlere doğru yöneltin. İnce ve katmanlı bir şekilde giyinerek menopozun başlıca sorunlarından olan sıcak basmasını yaşadığınızda üzerinizdekileri rahatça eksiltebilirsiniz.

kadin4

3. Yağlı Yiyeceklerden Uzak Durun

Özellikle hamur gibi yağlı ve ağır yiyeceklerden uzak durun. Ana öğünlerinizi sebze gibi hafif yiyeceklerden oluşturun. Ara öğünlerinde meyve olan düzenli beslenme planlarına uyun.

Pastırmalı Börek Tarifi

4. Kırmızı Et Yerine Beyaz Et Tercih Edin

Menopoz döneminde artacak kolesterol sorununa karşı kırmızı et yerine beyaz et tercih edin.

balik-pisirmek

5. Süt ve Süt Ürünleri Tüketimini Artırın

Menopoz öncesinde de dikkat edilmesi gereken süt ve süt ürünleri konusuna menopoz döneminde daha fazla dikkat etmelisiniz. Bu dönemde yaşanacak kemik erimesine karşı süt ve süt ürünleri tüketimini arttırarak savaş açabilirsiniz.

sut

6. Egzersiz Yapın

Düzenli beslenmenin yanı sıra size uygun bir egzersiz programı uygulamaya özen gösterin.

egzersiz3

7. D vitamini Takviyesi Alın

Menopoz döneminde günlük kalsiyum ihtiyacı artmaktadır. Bu nedenle yiyeceklerle alamadığınız kalsiyum ve D vitamini eksiğini doktor kontrolünde bir takviye ile sağlamanız gerekebilir.

meyveler

8. Baharatlı Yiyeceklerden Uzak Durun

Menopoz döneminin önemli bir sorunu olan sıcak basması; baharatlı yiyecekler, sıcak içecekler ile tetiklenebilir.

meyve

9. Sağlık Kontrollerinizi İhmal Etmeyin

Menopoz sonrası yıllık kontrol, yıllık mamografi muayenelerinizi kesinlikle ihmal etmeyin.

doktor3

10. Kötü Alışkanlıklarınıza Veda Edin

Sigara, alkol gibi vücudu etkileyen kötü alışkanlıklarınızı terk edin.

sebze

11. Kilo Probleminizi Çözün

Menopozda günlük alınması gereken kalori ihtiyacı 200 ile 400 kalori arasında düşüş göstermektedir. Bu durum, daha az yemek yiyip daha çok hareket etmeniz gerektiğini göstermektedir. Uygun bir diyet ve egzersiz programı uygulamaya özen gösterin.