Somon, Yeşil Çay ve Diğerleri: Mükemmel Bir Cilt İçin Tüketilmesi Gereken 7 Lezzetli Yiyecek

Hepimizin hayalidir mükemmel bir cilde sahip olmak. Bunun için pek çok fedakarlık yapıp saatlerimizi harcarız. Güzel bir cilt için bakım ve temizlik şüphesiz çok büyük önem taşıyor fakat tüm bunlar yeterli olmuyor.

Beslenme düzenimiz cilt kalitemiz için en büyük etkenlerden. Tıpkı yediğimiz bazı şeylerin cildimizde sorunlara yol açması gibi, bazı yiyecekler de onu kusursuzlaştırıyor. Gelin bizi mükemmel bir cilde kavuşturacak kapıları aralayalım!

1412121600-5118145a127cef9d602852084d4fd787

1. Dolmalık Kırmızı Biber: Çiğ hali ile de pişmiş hali ile de çok lezzetli olan kırmızı dolmalık biber cildin dostlarından. Sadece bir adet kırmızı dolmalık biber günlük C vitamini ihtiyacımızın tamamını karşılamak için yeterli. Aynı zamanda hatırı sayılır miktarda diyet lifi ve B6 içeriyor. Kırışıklık oluşumunu engelleyen ve ciltteki kan dolaşımını artıran Karotenoid maddesince zengin bir besin. Bu sayede daha genç görünümlü bir cilde sahip olmak için öncelikli olarak tüketilmesi gereken besinler arasında. Kırmızı dolmalık biberin akne oluşumunun engellenmesinde de büyük etkisi olduğu biliniyor. Yaklaşık 30 kalori civarında olan kırmızı dolmalık biber diyet yapanların da her gün yiyebileceği besinlerden.

kirmizi biber

2. Bitter Çikolata: Antioksidanlarca zengin oluşu sebebiyle cilde iyi gelen bitter çikolata, biz kadınlar için hem mutluluk verici hem de her gün yenilebilecek bir besin. Bitter çikolata cildi pürüzsüzleştirir ve güneşin olumsuz etkilerine karşı korur. Özellikle süt ilavesiz, %80 kakao oranı olan bitter çikolataları diyet yapanlar da tercih edebilir.

bitter cikolata

3. Somon: Somon balığı belki de en büyük Omega 3 yağ asidi kaynağıdır. Stres, gerginlik ve depresyon üzerinde iyileştirici etkisi bulunan somon, günlük D vitamini ihtiyacınızı karşılamanızda da büyük katkı sağlar. Omega 3’ün ve dolayısıyla somonun cilde en büyük etkisi akne ve kırışıkların giderilmesini sağlamasıdır. Aynı zamanda cildi içten dışa nemlendirir, kafa deriniz ve saçlarınız için de faydalıdır.

somon

4. Yeşil Çay: İçerdiği antioksidanlar sebebiyle yeşil çay da cilde iyi gelen bir diğer üründür. Daha iyi sonuç vermesi için günde 2-3 bardak yeşil çay tüketebilirsiniz.

yesil cay

5. Ispanak: Neredeyse her türlü cilt probleminde etkili ve her gün tüketebileceğiniz diğer bir besin ise ıspanaktır. İçerdiği A, C ve E vitaminleri cildi destekler.

ispanak

6. Çekirdek ve tohumAy çekirdeğinden, kabak çekirdeğine pek çok çekirdek tipi içerdiği E vitamini sayesinde cilde iyi gelir. Cildi nemlendirir ve esneklik kazandırır. Diyet yapanlar tarafından da abartılmadığı sürece bu çekirdekleri her gün tüketmekte hiçbir sakınca olmayacaktır.

tohum

7. Kereviz: Bir diğer faydalı sebze de kereviz! Kuruluk, kırışıklık gibi pek çok cilt problemini çözen kereviz, en sağlıklı lifli gıdalardan biri. Cildin nem dengesini sağlayan kerevizi her gün tüketmekte hiçbir zarar olmadığı gibi, düşük kalorisi ile diyetlere de uygundur.

kereviz