Ruh Halini Yöneterek Diyet Sürecini Olumlu Etkilemenin 6 Yolu

Aylarca ve belki daha fazla sürebilecek diyet sürecinde ruh haliniz önemli bir rol oynar. Öyledir ki olumlu bir ruh haliyle vereceğiniz kilo miktarını artırabilirsiniz. Peki, diyet yaparken ruh halinizi nasıl yönetebilirsiniz? Yazımızın devamında diyette besinler kadar düşüncelerin de ne denli olduğunu öğrenebilir, işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1.İsteğin Gücü

Kilo verme sürecinde en önemli ihtiyacın sağlam bir irade ve sabır olduğunu biliyoruz. Peki bundan daha da önemli bir özelliğin “isteğin gücü” olduğunu biliyor biliyor muydunuz? Diyet yaparak diledikleri kadar incelme kaydeden insanları iradeli ve iradesiz şeklinde ayırmak yerine onların istek gücünün hedeflerine ulaşabilecek kadar fazla olduğunu unutmamak gerekir. Bu durumda ruh halinizin daima hedefe odaklı ve istekli halini koruyarak diyet sürecinizin daha olumlu ve kolay ilerlemesini sağlayabilmeniz mümkündür.

 

2.Hedefe Odaklı Olun

Ne istediğini bilen bir ruh hali diyet sürecinde de daima verimli sonuçlar elde eder. Yaptığınız diyetten tam olarak ne istediğinizi netleştirip tek tek not almakla işe başlayabilirsiniz. Daha sonra sizi hedefinize yaklaştıracak şeylerin neler olduğunu belirleyin. Bu bir motive eden arkadaş olabilir, diyet için kullanacağınız detoks şişesi bile olabilir. Bu sayede ruh halinizi daima olumlu tutarak diyet sürecinde ihtiyacınız olan gücü içinizde bulun.

3.Hayal Kurun

Dilediğiniz hedefe ulaşmak için daima hayal kurun. Umutsuzluğa düşüp motivenizi kaybettiğiniz her anda istediğiniz bedene ulaştığınızda nasıl hissedeceksiniz, nasıl görüneceksiniz her detayıyla zihninizde canlandırın. Bu sayede ruh halinizi yeniden güçlendirebilir, diyetinizin çok daha iyi bir şekilde devam ettirebilirsiniz.

4.Kendinizi Destekleyin

Kilo veremediğiniz zamanlarda kendinize haksızlık yapmayı bırakın ve çözümler üretin. Ruh halinizde değişimler yaptıktan sonra fiziğinizi de kolayca değiştirebileceğinizi unutmayıp kendinizi tıpkı yakın arkadaşınızı kucaklar gibi şefkatle kucaklayın. Örneğin, “Bu hafta elimden geleni yapsam da hedeflediğim kiloyu veremedim. Olsun, önümüzdeki hafta egzersizlerimi biraz daha artırarak hedefime yaklaşabilirim” diyerek motivenizi koruyun.

5.Mükemmeliyetçi Olmaktan Vazgeçin

Diyet sürecinde ruh halinizi çökertecek en tuzak duygu, mükemmeliyetçi olmaktır. Bir insan olduğunuzu unutmayın ve bazı öğünlerde ölçüyü kaçırabileceğinizi kabullenin. Böyle durumlarda nasılsa diyetim bozuldu diyip diyeti tamamen bırakmak yerine bir öğünün size kilo aldırmayacağının farkında olun. İstediğiniz şeyi yemiş olmaktan mutlu olun ve diyetinize kaldığınız yerden devam edin.

6.Haftada Bir Tartılın

Diyet sürecinde ruh halinizi olumsuz etkileyen en yanlış davranışlardan biri de yarış haline girmektir. Herkesin kilo verme hızının aynı olmadığını unutmamanız gerekir. Ruh halinizi kötüleştirmemek ve motivenizi korumak için her gün tartılmak yerine haftada bir gün tartılmayı tercih edin.