Selülite Karşı 10 Besin

Birçok kadının korkulu rüyalarından biridir selülit. Sağlıksız ve düzensiz beslenme, hormonal sorunlar, yetersiz kan dolaşımı gibi etkenlerin neden olduğu selülite veda etmek biraz zor olsa da asla imkânsız değildir. Doğru besin ve egzersizlerle onunla başa çıkabilmek mümkün. İşte selülite karşı başarılı bir savaş açıp başarılı sonuçlara ulaşmanızı sağlayacak 10 doğru besin.

1. Brokoli

İçerdiği alfa lipoik asit sayesinde vücuttaki kollajen liflerinin sertleşmesini engeller. Kollajen liflerinin sertleşmesine engel olmak demek, deri altında selülit görünümünün yok olması demektir. Mucizevi sebze brokoliyi haftada 3-4 kez haşlanmış olarak tüketirseniz selülit sorununa veda edebilirsiniz.

brokoli

2. Beyaz Undan Kaçının

Selülit, yağ dokusunun artmasıyla ortaya çıkan bir sorundur. Bu nedenle vücuttaki yağ dokusunun artmasına neden olan beyaz undan olabildiğince uzak durmak gerekmektedir. Beyaz un yerine yulaf, çavdar, tam buğday ile yapılmış yiyecekleri tercih ederek hem daha fazla tok kalabilir hem de selülit sorununa veda edebilirsiniz.

bugday

3. Frambuaz

Frambuaz hem lezzetli hem de kalorisi düşük olma özellikleriyle kırmızı meyvelerin en güzel masumlarından biridir. İçerdiği bol miktarda lif sayesinde selülit sorununa karşı iyi bir savaşçı, sevenlerine karşı iyi bir dosttur.

frambuaz

4. Limon

Vücuttaki yağ dokusunun oluşumuna en çok sebep olan karbonhidratlara karşı savaş açan limon, selülit sorununa karşı tam bir şifa niteliğindedir. Ferah kokusu, bol vitaminleri ile limonu her yemeğe yakıştırabilir, her içeceğinize damlatabilir kendisinden yararlanabilirsiniz.

limon

5. Domates

Mis kokusu, canlı rengi ile şahane görünen domatesin, cildinizin de şahane görünmesini sağladığını biliyor musunuz? İçerdiği C ve E vitaminleri ile cildin sıkılaşmasını sağlayarak selülit sorununa veda etmenize yardımcı olur.

domates-dilimleme

6. Muz

Leziz meyvelerden biri olan muz, içerdiği potasyum ve çinko sayesinde kan akışını düzenleyerek selülit sorununa karşı başarılı bir savaş verir.

muz

7. Yeşil Çay

İçerdiği teobromin ve kafein maddeleri ile vücutta depolanan yağların çözülmesine ve dolayısıyla kilo vermeye yardımcıdır. Böylelikle biriken yağ dokularının sebep olduğu selülit sorununa veda edebilirsiniz.

yesil-cay4

 8. Sarımsak

Her derde deva olması ile bilinen, doğal bir antibiyotik olarak kabul edilen faydalı besinlerden olan sarımsak; selülit sorununa karşı da oldukça iyi gelmektedir. Öğünlerinizde sarımsağa da yer açarak kolesterolden kurtulmaya, tüm selülitlerin kolayca uzaklaşmasına yardımcı olabilirsiniz.

sarimsak

9. Kuşkonmaz

Kuşkonmazla hâlâ tanışmıyorsanız bir an önce tanışmanızda fayda var deriz. Kan dolaşımını düzenleyerek selülitlerin yok olmasına yardımcı olan kuşkonmazı düşük kaloriye sahip olması özelliğiyle de bolca tüketebilirsiniz.

kuskonmaz

10. Su

Su içmenin vücut için ne kadar yararlı olduğunu artık biliyor olmanız gerekiyor. Su içmenin sonsuz faydalarından biri de selülite karşı iyi gelmesidir. Günde yeteri miktarda su içerek kan dolaşımının düzenlenmesine ve vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olabilirsiniz. Bu şekilde vücutta gereksiz su ve yağ depolanmasını engelleyerek selülit sorununa kolayca veda edebilirsiniz.

Besinlere ek olarak düzenli bir şekilde yapacağınız tempolu yürüyüşlerin son derece önemli olduğunu unutmayın. Düzenli olarak yapılan tempolu yürüyüşler kan dolaşımını hızlandırarak selülit sorununun çözülmesine yardımcı olan en iyi egzersizlerdendir.