Uykudan Önce Yapmanız Gereken 6 Cilt Bakımı Önerisi

Cildiniz her gün güneş ışınlarına, hava kirliliğine ve sert kimyasallara maruz kalır. Zaman içerisinde etkisini gösteren bu etkilerin görünürlüğünü azaltmak için yatmadan önce uygulayacağınız 6 alışkanlık sizi daha sağlıklı bir görünüme kavuşturacak.

kislik-cilt-bakimi

1)      Makyajınızı Mutlaka Temizleyin

Uyurken cildiniz dinlenir, nefes alır ve kendini yeniler. Bu nedenle, çok yorgun olsanız bile makyajınızı temizlemeden yatağa girmeyin çünkü cildinizin nefes alabilmesi için gözeneklerinizin açık olması gerekmektedir. Yatmadan önce cildinizi bir tonik yardımıyla temizleyin. Böylece cildinizin PH dengesini düzenlediğiniz gibi mikroplara karşı dirençli hale de getirebilirsiniz. Üstelik cildinizde kalan makyaj kırıntılarını temizlemek için de tonik kullanmak ideal olacaktır. Eğer doğallıktan yanaysanız gül suyu ile de bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

2)      El ve Göz Kremi Kullanın

Geceleri yatmadan önce elleriniz için mutlaka el kremi kullanın. Bu sayede tırnak etlerinizin çekilmesi, cilt kırışıklıkları ve sarkma gibi erken yaşlanma belirtilerinin önüne geçebilirsiniz. Ek olarak, yaşınıza uygun olan bir göz kremini yatmadan önce kullanmayı ihmal etmeyin. Bu sayede gözlerinizdeki yorgunluk çizgilerini, kırışıklıkları ya da gözaltı torbalarınızın yüzünüzde yarattığı negatif görünümü minimuma indirebilirsiniz.

3)      Ayaklarınız için Bakım Kremi 

Yatmadan önce ayaklarınızı ılık su ile yıkayın. Bu işlem gün içerisinde sizi taşıyan ayaklarınızın hissetmiş olduğu baskıyı azaltarak, sizi rahatlatacaktır. Yıkama işleminden sonra ayaklarınızın üzerine vazelin ya da ayak kremi sürün ve çorabınızı giyin. Böylece topuklarınızdaki çatlaklardan kurtulabilir, ayaklarınızdaki nem dengesini koruyabilirsiniz.

4)      İpek Yastıktan Vazgeçmeyin

Yastık ve çarşaf tercihinizi ipekten yana kullanın. İpek kumaşın içerisindeki aminoasitler cildinizin güzel ve genç görünmesine yardımcı olurken, saçlarınız da daha az kırıldığını fark edeceksiniz.

5)      Dişlerinizi Fırçalayın

Yatmadan önce dişlerinizi en az 3 dakika fırçalamayı ihmal etmeyin. Bu sayede ağız içinizi ve dişlerinizi istenmeyen bakteri ve mikroorganizmalara karşı korursunuz. Ayrıca sabahları oluşabilecek kötü nefes kokusunun da önüne geçersiniz.

6)  Uykunuzdan Feragat Etmeyin

Ne kadar yoğun olursanız olun günün 8 saatini uykunuza ayırmayı ihmal etmeyin. Uyku sırasında hücreleriniz onarılır ve yenilenir. Uyku eksikliği sonucu karşılaşabileceğiniz problemlere ancak bu şekilde engel olabilirsiniz.