Yüz Yogası ile Kırışıklara Meydan Okuyun

Yüzümüzdeki ifade üzerimizdeki kıyafetten daha etkilidir bu yüzden yüzümüzü ihmal etmemeliyiz. Oturmuş ifademizi, kaz ayaklarımızı ve kırışıklıklarımızı yüz yogası ile değiştirmemiz mümkün. Böylece daha dinç ve sıkı bir cilde sahip olabiliriz. Yüz yogasına başlamadan önce oturarak ya da ayakta dik bir duruşa gelin. Bir kaç kez burnunuzdan nefes alıp ağzınızdan nefes vererek rahatlayın. Burundan nefes alıp, nefes verirken harekete başlayın. Dudaklarınızı içeri doğru büzerek yüzünüzü gerin ve ses çıkartarak önce ‘O’ sonra yüzünüzü gergin tutmaya devam ederek ‘A’ sesi çıkartın. Beş ila on kez tekrarlayın.

yoga2

 Kaz Ayakları için

Ellerinizin dış köşesi ile iki şakağınıza kuvvetlice bastırarak geriye doğru çekin ve orada gözlerinizi kuvvetlice kapatıp açın. En az yirmi tekrar yapın.

yoga-hakkinda

Kaş ortası

İki avucunuz ile kaşlarınızın birbirine yakın kenarlarına bastırın ve iki yana doğru açarak kaşlarınızı birbirinden uzaklaştırın. Bu şekilde kaşlarınızı kuvvetlice çatmaya çalışın. Beş ila on kez tekrarlayın. 

yuz-yogasi

Dudaklar ve çevresi

Dudaklarınızı karşıdan görülmeyecek şekilde iyice içeri saklayın. Dudakları orada tutarak önce ‘U’ sonra ‘O’ demeye çalışın. Birkaç tekrar yaptıktan sonra ‘O’ da kalın ve dudakları o şekilde tutarak gülmeye çalışın. On saniye kadar bekleyin ve üç tekrar yapın.

yuz-yogasi1

Yanaklar ve dudaklar

Bir önceki hareketteki gibi dudaklarınızı içeri doğru saklayın.  Bir kalem alın ve dudaklar o şekilde iken kalemi dudaklarınızın arasında tutun. Çenenizi öne geri hareket ettirerek kalemi iki yöne çevirin.

yuz-yogasi-nasil-yapilir

Balon tekniği

Son olarak burnunuzdan nefes alarak balonu şişirin. Balonun içindeki havanın ağzınıza kaçmasına izin vermeden balondaki havayı dışarı boşaltın. Beş – on kez tekrarlayın.