10 Gün Kuralı ile Şeker Bağımlılığına Son Verebilirsiniz!

Şekersiz çayı ağzına sürmeyenlerden ya da tatlısız bir gün geçiremeyenlerden misiniz? Eğer normalin üzerinde şeker bağımlılığınız varsa 10 gün boyunca bunlara dikkat ederseniz, müptelalığınız biraz azalabilir… Denemekte fayda var deriz!

1- İlk yapmanız gereken karar vermek. Kendinizden emin olmak ilk adım. Beyin tamam diyorsa mide zaten ikna oluyor. Karar verdiniz mi? Eğer cevabınız evetse, diğer maddeye geçebiliriz.

kadın-erkek-ilişkisi

2- İçinde şeker barındıran her şeyle bir süre vedalaşın; beyaz un ya da galeta unu, tatlandırıcılar, hazır gıdalar vb. gibi.

galeta-unu

3- Lıkır lıkır kalori içmekten kaçının. Çaysız şeker, tatlandırıcısız kahve mümkünse. Eğer kahveyi şekersiz içemem derseniz, içine farklı aromalar katabilirsiniz. Sizin için nefis kahve tarifleri hazırladık. İzlemek için tıklayın!

baharatlı_kahve

4- Yemeklerinize protein katmaya özen gösterin; yumurta, balık, tavuk vb. gibi. Özellikle #haftadaikigünbalık yemek sağlığınıza çok faydalı. Sizin için hazırladığımız balık tariflerine göz atmadan, tavaya yağ koymayın deriz!

hangi-balik-hangi-mevsim-yenir

5- Stresinizi kontrol altına alın. Ne kadar yükselirse stres, kortizol miktarı da artar. Bu da daha sık acıkmanıza ve canınızın tatlı çekmesine neden olabilir. Stresi önlemenin yollarını derlediğimiz yazımızı okumak için tıklayın.

stresli_adam

6- Eğer 8 saaten az uyuyorsanız, daha fazla yeme isteği duyabilirsiniz. Bu nedenle uyku düzeninize dikkat etmek, sandığınızdan  daha önemli olabilir!

uyku