16 Haziran Taze Sebzeler Günü: Sebze Ağırlıklı Beslenmenin 5 Faydası

Renk renk, çıtır çıtır, lezzet ve vitamin dolu sebzeler hayatımızın vazgeçilmezleri
arasında yer alır. Her mevsimde ayrı ayrı güzellikler sunan sebzeler, vücut
sağlığımız için son derece önemlidir. Yapılan birçok araştırma; tahıl, kuru
yemişler, yağ, proteinlerle desteklenen sebze ağırlıklı bir beslene düzeninin kilo
alımı ve kalp hastalıkları, diyabet gibi birçok kronik rahatsızlığın riskini
düşürdüğünü gösteriyor. Siz de sebze ağırlıklı beslenmeyi Akdeniz diyeti,
makrobiyotik diyet, vegan diyet, çiğ yemek diyetlerinden kendinize uygun olanı
doktor kontrolünde seçerek uygulayabilir, daha sağlıklı ve hafif bir hayata adım
atabilir; yaklaşık 1 ay içerisinde vücudunuzda gelişecek olumlu değişikliklere
tanık olabilirsiniz.
O halde gelin, sebze ağırlıklı beslenmenin 5 faydasını birlikte öğrenelim; işte
detaylar…

1. Daha Enerjik Olmayı Sağlar

İnsan metabolizmasının hayvansal besinler için uygun olup olmadığı hâlâ
tartışılan veriler arasında yer alır. Yapılan birçok araştırmaya göre hayvansal
besinlerin sindirimi her hâlükârda bitkisel besinlere göre çok daha zordur. Bu
nedenle vücudumuz hayvansal besinleri sindirme aşamasında daha fazla
yorulur. Oysa bitkisel besinlerde durum böyle değildir. Bitkisel besinler daha
kolay sindirilir; böylece vücut daha az yorularak size daha fazla enerji verir.


2. Sindirim Problemlerini Azaltır

Metabolizmanızın yavaş olduğundan, sık bir şekilde kabızlık problemi ile karşı
karşıya kalmaktan şikâyet ediyorsanız bu durum, yeterince sebze
tüketmediğinizin işareti olabilir. Sebzeler, lif bakımından en zengin besin
seçenekleri arasında yer alır; bu özellikleriyle sindirim sistemini destekler,
kolay bir sindirim süreci hediye ederler. Sebze ağırlıklı beslenerek kabızlık,
obezite gibi birçok sağlık probleminin önüne geçebilirsiniz.


3. Çevreyi Korur

Sebze ağırlıklı beslenme düzenine geçerek kendi sağlığınız dışında çevre için
de büyük bir iyilik yapabilirsiniz. Hayvansal gıdaların üretimi için bitkilerin
üretimine göre her zaman daha fazla su, toprak, fosil yakıt ve enerji tüketimi
gerekir; bu da çevreye ciddi oranda zarar verir. Siz de sebze ağırlıklı beslenme
düzenine geçerek kendiniz, çevreniz ve gelecek nesillerin hayatı için büyük bir
iyilik yapabilirsiniz.


4. Diyabeti Önler

Hayvansal ağırlıklı bir beslenme düzeni, bitkisel tüm beslenme düzenlerine
göre kan şekerini daha yüksek miktarda yükseltir ve uzun vadede kronik
diyabet hastalığına neden olur. Sebze ağırlıklı beslenerek kan şekerinizin
dengelenmesini sağlar ve bu durumun önüne geçebilirsiniz.

5. Kolesterolü Dengeler

En yaygın görülen sağlık problemlerinden biri olan yüksek kolesterol, kalp ve
damar hastalıklarına davetiye çıkararak kişinin sağlıklı bir ömür sürmesini
zorlaştırır. Yumurta, et, tavuk gibi gıdalarda kolesterol miktarı çok yüksekken
bitkisel gıdaların hemen hemen hiçbirinde kolesterol yoktur, üstelik yüksek
kolesterolün düşmesine yardımcı olurlar. Uzmanlara göre bitkisel ağırlıklı
beslenme düzenine geçtiğinizde yüksek kolesterolünüzün yaklaşık 1 ay içinde
yarıya indiğini görmek mümkündür.