5 Adımda Gribi Hafif Atlatın

Kış aylarının korkulu rüyası; gribal enfeksiyonlar ve yeni yeni türeyen virüsler… Sonbaharda önlem amaçlı aşı yaptırmış olsanız da virüsler evrim geçirip her yıl farklı bir formatta karşınıza çıkıp, sizi etkisiz hale getirebilir. En iyi ilacı dinlenmek olan bu hastalığı; ayakta atlatabilmek, yoğun iş yaşamı olan beyler için çok önemli. Elbette ki gönlümüz hiç hastalanmamaktan yana olsa da virüslerin kol gezdiği bu günleri ayakta atlatabilmenize yardımcı olacak ipuçlarını sizin için araştırdık. İşte bu kış, gribi alt etmenize yarayacak 5 öneri…

1. İçeceklerinizi değiştirin!
Uzun toplantılar, uykusuz sabahlar ve güne “merhaba” diyebilmek için içilen kahveler, çaylar… Evet, ayakta kalmanıza ve günü tamamlayabilmenize bu içecekler yardımcı olur. Kararında içildiğinde faydaları olmakla birlikte kış aylarında bu içeceklerin yerine bitki, meyve ve baharat karışımları ile yapılmış doğal ürünleri tercih edebilirsiniz. Bu çaylar hem rahatlamanıza hem de bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yardımcı olacaktır.

saglikli-icecekler

2. Doğanın mucizesi “zeytinyağı”nı sofranızdan eksik etmeyin!
Hem sağlıklı beslenmek hem de formunuzu korumak istiyorsanız, sizin için en faydalı yağ; zeytinyağı. Doğanın mucize olarak insanlara sunduğu bu enfes lezzet, kilo kontrolünü sağlayarak, bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Virüslere karşı direnç kazanmanıza yardımcı olabilir.

zeytinyagi

3. Kış güneşi deyip geçmeyin!
D vitamininin, vücutta kullanılabilir hale gelebilmesi için güneşe ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Kış güneşi deyip burun kıvırmadan, güneşli zamanları mümkün olduğunca dışarıda geçirmeye çalışın. Hafif doğa yürüyüşleri hem form tutmanıza hem de güneşten yararlanmanıza “iyi gelecek“. D vitamini ve kalsiyum deposu süt ürünlerini ve bir Omega 3 kaynağı olan balığı tüketmeye özen gösterin.

gunes

4. Yeşille dost olun!
Yeşil sebzeler, bol vitamin ve mineral deposu olarak bilinir. Sebzeleri hayatınıza ne kadar çok dahil ederseniz, grip ve benzeri hastalıklardan da o derece uzakta kalma şansınız artacaktır. Antioksidan kaynağı olan sebzeler aynı zamanda gençlik ve sağlık kaynağınız da olacaktır. Özellikle çiğ tüketilmesi tavsiye edilen sebzeleri, salata olarak yemek hem keyifli hem de sağlıklı olacaktır.

saglikli-yesillikler

5. C Vitamini yüklemesi yapın!
Gripten korunmak için kuşburnu, maydanoz, kırmızı ve yeşil sivri biber, roka, kivi, portakal, mandalina ve limon gibi C vitamini yönünden zengin meyve ve sebzeler tüketmeye özen göstermelisiniz. Soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak yasemin çayının vücuda en büyük etkisi sakinleştirici nitelikte olmasıdır.

saglikli-vitaminli-beslenme