5 Adımda Metabolizmanızı Hızlandırın

Su içsem bile yarıyor diyenlerdenseniz bizden size metabolizmanızı hızlandırmak için 5 küçük tüyo…

1)      Her gün güzel ve doyurucu bir kahvaltı yapın!

Ne kadar yoğun olursanız olun, gerekirse uykunuzdan feragat edin ve kendinize size yakışır bir kahvaltı sofrası kurun, hem de her gün! Eğer üşenir de yapmazsanız, uyandıktan sonra vücudunuz açlık moduna geçecek ve enerjinizi minimum seviyede harcayacaktır. Bu da yavaş metabolizma demek. O nedenle günün ilk ve enerji dolu öğünü kahvaltı gerçekten önemli. 

diyet

2)      Öğle yemeklerinizde protein ağırlıklı beslenin!

Öğle yemeği menünüzde protein ağırlıklı besin gruplarını tercih ederseniz vücudunuzdaki kas kütlenizi destekleyeceğiniz için daha fazla kalori yakarsınız. Bu da metabolizmanızın hızlı çalışması anlamına gelir. Üstelik sağlıklı bir bedene de sahip olursunuz.

metabolizmayi-hizlandirmak-icin

3)      Yeşil çay için!

‘Ayy tadı çok kötü o çayın’ demek yerine, ara öğünlerinizde yeşil çay tüketmeye özen gösterin çünkü yeşil çay hızlı metabolizmanın iksiri gibi bir şey. Üstelik kış aylarında direncinizi arttırarak hastalıklara karşı da sizi korur.

metabolizma

4)      Kalsiyum tüketme miktarınızı arttırın!

Süt gaz yapar, yoğurt uyku yapar demeden günlük tükettiğiniz kalsiyum miktarını arttırın. Kemiklerinizin sağlığı açısından yararlı bir şey yapmış olmakla kalmayıp, metabolizmanızın da çalışma hızını arttırmış olacaksınız.

egzersiz

5)      Organikten vazgeçmeyin!

Evet, şu sıralar organik yiyecekler pek bir popüler belki siz bu popülariteden sıkıldınız ama bu durumun haklı sebepleri var. Vücudunuza hazır gıdalar almak yerine doğal gıdaları daha fazla alırsanız, metabolizmanız da olması gerektiği gibi çalışacak ve sizi yarı yolda bırakmayacaktır. 

diyet-yapmak