5 Dakikada Stresi Yok Eden Japon Tekniği!

Kış saatine alışma evresi, iş stresi, çevresel sorunlar ve belki de basit bir trafik sıkışıklığı; stres için bahane aramaya gerek yok, ruhumuzu daraltmak bu devirde çok kolay! Pek çoğu der ki meditasyonun faydaları her derdi çözer ki biz de buna katılıyoruz. Ve fakat ani stres geldiğinde, bu durumu aynı pratiklikle çözmek gerekir. Nasıl yapmalı diye düşünürken bir Japon tekniğine rastladık. İşin sırrı ellerimizde bitiyormuş meğer.

Ellerimizdeki bazı kilit noktaları bildikten sonra, anlık stresi yok etmenin yolu sanıldığı kadar zor değil. Peki, ellerdeki hangi noktalar stresi yok eder?
eller

Baş parmağımız vücudumuzun ‘savaşma’ noktası desek yeridir. Anksiyete ve endişe gibi tedirgin durumlarda hafifçe baş parmağınızı sıkarsanız, bedeniniz rahatlayabilir. Endişeniz tamamen kesilir mi bilemiyoruz ancak azalmasına önemli bir katkı sağlar, bunu biliyoruz.

İşaret parmağımız için vücudumuzun ‘korku‘ noktası diyelim. Tüm korkularımız, tedirginliklerimiz işaret parmağımızda. Hafifçe sıkarak, korkularımızı bir nebze olsun hafifletebilmek mümkün olabilir.

Orta parmağımıza gelince… Gün içinde stresin vermiş olduğu yetkiye dayanarak sık sık başımıza gelen şey; kızgınlık ve sinir. Öfkelendiğimizde orta parmağımızı hafifçe ovuşturursak belki sakinleşmemize etki edebilir.

Yüzük parmağımız, depresyon ve üzüntü savaşçısı. Özellikle mutsuz olduğumuzda vücudumuzun imdat tuşu olarak iş görebilir. Elbette depresyon gibi ciddi sinir hastalıklarının tedavisine derman değil ancak anlık mutsuzlukların çaresi olabilir.

Ve serçe parmağımız. Küçücük durur ama marifeti büyüktür. Bu parmağımızın işlevi ise daha iyi düşünmemizi sağlaması ve öz güvenimizi arttırması. Evet, kulağa ilginç geliyor olabilir ama güven duygumuzun artmasını da tetikliyor olabilir.

Tabi tüm bu saydıklarımız genel geçer şeyler; belki bilimsel bir dayanağı yok ama denemekten ne kaybederiz ki? Bir bakmışız tüm stresimiz ellerimizi ovuştururken bitmiş gitmiş… Belli mi olur? 😉