5 Ekmek Çeşidi ve Faydaları

Sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmemiz gereken ve artık ezberlediğimiz birkaç kuraldan biri de ekmek seçimi. Beyaz ekmeğin sağlık için en zararlı seçenek olduğunun farkında varıp başka ekmek alternatiflerine yöneldiğimizden beri kafamız biraz karışmış olabilir. İşte tam da bunun için yardımcı olacak bir liste hazırladık. Beyaz ekmeğin yerine tercih edebileceğiniz alternatif ekmekler ve yararları nelermiş, birlikte bakalım.

evde-ekmek-yapimi6

Tam Buğday Ekmeğinin Faydaları

1. Yeterli ve uzun miktarda tokluk hissi yarattığından kilo vermeye yardımcıdır. Tabii her besin gibi bunun da miktarının abartılmaması gerekmektedir.

2. Düzenli olarak tüketildiğinde kötü kolesterol değerlerini düşürüp dengelenme sağlar.

3. Sindirim sistemi için gerekli olan lif içerikleri ile bağırsak hareketliliğini düzenleyip metabolizmanın hızlanmasına katkıda bulunur.

4. Düzenli olarak tüketildiğinde yüksek tansiyonu düşürebilir, kalp sağlığı için olumlu etkiler sağlayabilir.

evde-ekmek-yapimi7

Kepek Ekmeğinin Faydaları

1. Vitamin ve protein açısından zengin, kalori açısından fakirdir. Bu nedenle kilo almaya sebep olmadan beslenmeyi sağlar.

2. Kolayca hazmedilir, bağırsakların çalışmasını sağlayarak sindirim sistemini düzenler. Dolayısı ile bağırsak kanseri ya da hemoroit gibi problemlere karşı koruma sağlar.

3. İçerdiği vitamin ve mineraller sayesinde safra kesesinde taş oluşma riskini en aza indirir.

evde-ekmek-yapimi3

Çavdar Ekmeğinin Faydaları

1. Vücuttaki yağ dengesini korumaya yardımcı olur, yağların özellikle karın bölgesinde toplanmasına engel olur.

2. Uzun süre tokluk hissi sağlar, bir öğünde bir dilim çavdar ekmeği tüketmek kilo vermeye yardımcıdır.

3. Özellikle şeker hastaları için ideal besindir. İçerdiği zengin lifleri sayesinde kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

4. Kolesterolü ve kan dolaşımını düzenleyerek kalp için önemli ölçüde fayda sağlar.

5. Göğüs kanseri ve damar sertliğini önler. Safra kesesinde taş oluşma riskini en aza indirir.

evde-ekmek-yapimi2

Mısır Ekmeği Faydaları

1. Birçok ekmek çeşidine göre daha fazla protein içermektedir. Dolayısı ile enerji ve kalori ihtiyacını daha kolay bir şekilde sağlamaya yardımcıdır.

2. İçerdiği mısır yağı sayesinde cilt sağlığına iyi gelir.

3. İçerdiği magnezyum sayesinde bağırsakların daha verimli çalışmasına katkıda bulunur.

4. Kolesterolün düzenlenmesine yardımcı olur, kalp sağlığına iyi gelir.

Tam Tahıllı Ekmeğin Faydaları

1. İçerdiği yüksek miktarda maya ve lif sayesinde sindirim sistemini düzenler, daha rahat bir hazım sağlar.

2. Uzun süreli enerji vererek daha fazla yemek yemeye engel olur. Dolayısı ile kilo verme süreci için yardımcı olan en iyi besinlerden biridir.

3. Yüksek tansiyonu engeller, kalp sağlığı için oldukça faydalıdır.

4. Kolon kanseri ve hemoroid hastalıklarına karşı korunmaya yardımcıdır.