Ofiste Nasıl Sağlıklı Beslenebilirsiniz?

Masa başından ayrılamayıp öğlen ne yesem diye kara kara düşünüyor ve günden güne kilo aldığınızı mı hissediyorsunuz? İşte yoğun temponuz içerisinde sağlıklı kalmanızı sağlayacak birkaç tüyo.

ofiste-saglikli-beslenme

1)      Güne Kahvaltısız Başlamayın!

Akşam yatmadan önce hazırlayacağınız basit bir kahvaltı ile sabahları metabolizmanızı güne uyandırarak evden çıkın. 

2)      Evden Yemek Götürün!

İş yerime yakın yerlerde sağlıklı beslenmek için yemek bulamıyorum diyorsanız evde hızlıca hazırlayabileceğiniz basit ama sağlıklı yemekleri işyerinize götürün. Böylece probleminiz çözülmüş olacak.

3)      Çalışırken Yemeyin!

Yemek yemek için kendinize kaliteli zamanlar ayırın. Çok işiniz olsa bile masa başında yemek yemekten kaçının. Bu çalışırken ara verip, dinlenmenize de yardımcı olacaktır.

4)      Ara Öğünlerinizi İhmal Etmeyin!

Masanızın bir yerinde, çekmecenizin bir köşesinde fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler bulundurun. Acıktıkça bu kuruyemişleri atıştırın. Kuruyemiş sevmeyenlerdenseniz o zaman bu probleminizi yoğurt, galeta, diyet bisküvi gibi zararsız atıştırmalıklarla çözebilirsiniz.

5)      Su İçmeyi Unutmayın!

Her gün en az 2 lt su tüketmeyi ihmal etmeyin. Yanınızda küçük bir şişe taşıyın. Böylece nerede olursanız olun su içmeniz gerektiğini hatırlamış olursunuz.

6)      Hareket Hayatınızın Bir Parçası Olsun!

Biliyoruz spora ayıracak zamanınız yok ve belki de hiç olmayacak. O günlük rutininizin içinde kendinize hareket alanları yaratın. Örneğin asansör yerine merdivenleri kullanın, işe giderken toplu taşıma yerine kısa mesafede olsa yürümeyi alışkanlık haline getirin. Bu şekilde sadece beden değil zihinsel sağlığınızı da koruduğunuzu fark edeceksiniz.