7 Adımda Sağlıklı Beslenin, Formda Kalın!

Aynadaki görüntünüzden çok memnunsunuz, yazın yaklaşmasıyla birlikte bazı alışkanlıklar edindiniz. Söz gelimi sabah erken uyanmaya, spor yapmaya özen gösterdiniz. Aşırı sıcakların etkisi ile su tüketiminiz arttı ve daha hafif yiyeceklerle kendinizi yaz mevsimine adapte ettiniz. Fakat bu alışkanlıklarınızdan henüz çok verim alamıyor musunuz? Önerilerimize kulak verin…

shutterstock_220893805

Sizin için araştırdık. Bazı alışkanlıklarınızı değiştirmeden,7 adımda sağlıklı beslenerek formda kalmanızı sağlayacak püf noktalarının ayrıntılarını yazımızda okuyabilirsiniz.

1. Su için, su içirin!
Evet, su için ve su içmeye çevrenizdekileri teşvik edin. Böylelikle siz su içmeye kendinizi alıştıramasanız, unutsanız da iş arkadaşlarınız ve ailenizle aranızda yaratacağınız sinerji, hep birlikte daha fazla su tüketmeye başlamanızı sağlayacaktır.

shutterstock_218742790

2. Proteinin gücünden yararlanın!
Her öğününüzde mutlaka proteine yer verin. Protein uzun süre tok kalmanıza yardımcı olacaktır. Sabah kahvaltısında yumurta ve peynir, öğle ve akşam yemeklerinde ise et tüketerek hem sağlıklı hem de lezzetli öğünler yemiş ve formunuzu korumuş olacaksınız. Hafta sonu öğlen yemeği menünüze hem pratik hem de besleyici bir yumurtalı tarif eklemeye ne dersiniz? Öyleyse, haydi buyurun

3. Kuru baklagilllerin muhteşem lezzetini sofranızdan eksik etmeyin!

Türk mutfağının muhteşem lezzetleri kuru fasulye, nohut, mercimek ve bulgurun doyurucu etkisinden mutlaka yararlanın. Sağlıklı karbonhidrat grubuna giren bu ürünler hem iştah açıcı hem de besleyici. Salatalarınıza haşlanmış bulgur ilave edebilir, bulgur pilavını nohutla pişirmeyi deneyebilirsiniz. Hayal gücünüzü kullanarak hem lezzetli hem de sağlıklı bir öğüne imza atabilirsiniz.

4. Sağlıklı atıştırmalıklar tercih edin!

Öğün aralarında tüketeceğiniz sağlıklı atıştırmalıklar hem sizi mutlu edecek hem de enerjinizi yükseltecektir. Sağlıklı kuru yemişler ve bitter çikolata, dozunda tüketilmesi halinde formunuzu korumanıza da iyi gelecek.

5. B vitamini alımına daha çok dikkat edin!
Sizi sonbahar depresyonundan koruyacak en önemli vitamin grubu, B vitamini. Bu vitamin grubundan zengin tam tahıllı ekmekler ve yeşil yapraklı sebzeleri baş tacı edin. Her öğününüzde mutlaka yer vermeye çalışın.

b_vitamini

6. Tarçını hayatınıza daha fazla dahil edin!
Kan şekerini dengeleyen, hem toz hem de kabuk formunda satılan bu baharatı göz ardı etmeyin. Tatlı krizi yaşamanıza engel olacak bu küçük mucizenin kabuk formundaki halini içtiğiniz çay ve kahvelere koyabilir, toz halini ise sütlü tatlılarınızın üzerine serpebilirsiniz. Hatta yapımı çok kolay bir tarçınlı bir tarif denemeye ne dersiniz? Tarçınlı çıtır elma çubukları, keyifli  bir atıştırmalık olarak tüketebilirsiniz.

tarçın

7. Kuru ya da taze fark etmez, meyve tüketimini artırın!
Ara öğünlerinizde tercih edeceğiniz bir elma ya da güne başlarken tüketeceğiniz birkaç kuru incir, kayısı veya erik; metabolizmanızı hızlandırmaya, bağırsak hareketlerinizi düzenlemeye ve formda kalmaya yardımcı olacaktır.