8 Adımda Metabolizmanızı Hızlandırın

Genetik miras eseri olarak metabolizmanızın yavaş olması sizi kaderinize küstürmüş olabilir ya da belki de herkesten daha az yediğiniz halde neden kilo veremediğinizi düşünüp duruyorsunuzdur. Ama aslında metabolizma hızımızı artırmak bizim elimizde! Hele bir de halihazırda spor yapıyorsanız, metabolizmanızı şaşırtmak hiç de zor değil. Sorunumuzu bildiğimize göre haydi çözüm yolları aramaya başlayalım!
diyet

1) Kardiyo önemli: Koşu, yürüyüş, bisiklet ya da ne tarz bir kardiyo yaparsanız yapın metabolizmanızı hızlandırmak için dikkat etmeniz gereken bir nokta var. O da hızınızı sürekli sabit tutmamak. Ama ben çok hızlı koşuyorum demeyin! Eğer bu tempolu koşu sırasında, düzensiz aralıklar ile hızınızı düşürüp yeniden artırırsanız metabolizmanız çok daha hızlanacak ve yağ yakmanız bir o kadar kolay hale gelecek.

diyet-yapmak

2) Omega 3: Bu yağ asidinin vücut için ne kadar önemli olduğunu çokça duymuşsunuzdur. Dışarıdan alınabilen Omega 3 yağ asidi en çok somon balığında bulunuyor. Sebebi ise kan şekerinizi dengelemesi ve metabolizmanızı düzene sokması. Yani Omega 3 yağ yakım hızınızı artıracak en önemli kaynak. Fakat bu yağ asidinin her balıkta aynı oranda bulunmadığını unutmayın.

diyet-yapmak1

3) Kas yapın: Vücudun kas oranının artması metabolizmayı ciddi derecede etkiliyor. Kas kütleniz ne kadar fazlaysa, yağ yakım hızınız da aynı oranda artıyor. 30’lu yaşlarındaki ortalama bir kadın için kas çalışması haftada 2 defa ve 30- 40 dakika arasında olsa bile yetiyor. Bu düzen ile 4 ay sonra metabolizma hızında hissedilir bir artış oluyor.

metabolizma

4) Yeşil çay tüketin: Günlük çay alışkanlığınızı yeşil çay ile yer değiştirin. Yeşil çayın içerdiği kateşin sayesinde metabolizma hızınız artmaya başlayacak. Aynı zamanda bu mucizevi içeceğin içerdiği antioksidanların da vücut için pek çok faydası bulunuyor.

metabolizmayi-hizlandirmak

5) Kalori hesabınızı iyi yapın: Sürekli olarak düşük kalorili beslenmek bir süreden sonra vücudun bu duruma alışmasına ve metabolizma hızını yavaşlatarak dengelemesine sebep olur. Bu sebeple diyet yaparken de arada sırada kalori miktarınızı artırarak vücudunuzu şoklayın.

salata

6) Kahvaltı yapın: Günün en önemli öğünü diye boşuna dememişler. Metabolizma hızının artmasında da en önemli basamaklardan biri kahvaltı yapmak. Tabii yapılacak kahvaltının niteliği de çok önemli. Besin değeri yüksek kahvaltılıkları tercih etmelisiniz. Badem, ceviz ve kırmızı meyve tüketimi sabah saatleri için çok uygun.

zayiflamak

7) Küçük atıştırmalar: Gün içinde kendinizi çok uzun süreler aç bırakmamaya özen gösterin. Sağlıklı besinler ile küçük atıştırmalar yapmak metabolizma hızınızın artmasına katkı sağlar. Tabii ki ne yediğiniz bu anlamda tıpkı sabah kahvaltısındaki gibi büyük önem taşıyor.

diyet-zayiflamak

8) Organik beslenin: Organik beslenmenin de metabolizma üzerinde katkısı olduğunu unutmayın. Bu sebeple metabolizma hızınızı artırmak istiyorsanız mümkün olduğunca organik beslenmeye çalışın.

metabolizma-hizlandiran-yiyecekler