Acele Etmek Yok: Yavaş Yemek Yemenin 6 Faydası

Yemek yemeyi seviyor, çoğu zaman doymak değil keyif almak için yiyoruz. Eşsiz yemeklerin lezzetine karşı daha aceleci davranıp tabağımızdakileri çabucak bitirmeyi hedefliyoruz. Bu durumda elbette ki kilo almak, kaçınılmaz hale geliyor. Ancak yemek miktarını azaltamıyor olsanız bile biraz olsun frenleyip daha yavaş yiyerek daha az kalori almanızı sağlayabilirsiniz. Yavaş yemek yemenin bu ve bunun gibi birçok faydasına gelin birlikte bakalım.

1. Doyma Hissine Ulaşırsınız

Acele bir şekilde yemek yediğinizde beslenmiş olmaz sadece midenizi doldurmuş olursunuz. Hızlı yemek yemek beyne gidecek “doydum” mesajını engeller ve ihtiyacınızdan fazlasını yemenize neden olur. Yemeğinizi yavaş bir şekilde yediğinizde beyninize doyduğunuz mesajı gider ve daha fazla yemek yemeniz gerektiği hissine veda eder dolayısı ile kilonuzu kontrol altında tutarsınız.

cocuklar-yemek-aliskanligi

 

2. Sindirim Rahatlar

Hızlı bir şekilde ve çiğnemeden yemek yemek, şişkinlik ve gaz problemi yaşamanıza neden olur. Yavaş bir şekilde yemek yiyerek tükürük enzimlerini harekete geçirir yemeklerin midede daha kolay sindirilmesine yardım edersiniz.

diyet-zayiflamak

 

3. Lezzetini Anlarsınız

Hepimiz lezzetli yemeklerin âdeta tutkunuyuz. Peki neden lezzeti bulmuşken hızlıca tüketelim? Yavaş yemek yiyerek harekete geçen tükürük bezleri sayesinde yemeklerin lezzetini daha iyi algılar, daha keyifli bir öğün yaşayabilirsiniz.

bezelye-yemekleri

4. Kilo Vermeye Yardımcıdır

İyi bir sindirim sürecinin başladığı ilk yer olan ağızda iyi bir şekilde çiğnenmeden hızlıca yenmeye çalışılan yemekler, direkt olarak midenize oturup şişkinlik hissine neden olur. Bir kısmı ağızda sindirilip mideye gönderilmemiş yemekler, midenin işini epey zorlaştırır. Ancak yavaşça yenip mideye öyle gönderilen yemekler, sindirimin daha rahat bir şekilde işlemesine dolayısı ile daha çabuk kilo vermeye önemli ölçüde yardımcı olur.

diyet

 

5. Bel Çevresini İnceltir

Ne yaparsanız yapın bel çevrenizde oluşan yağlardan kurtulamıyorsanız bir de yavaş yemek yemeyi deneyin. Yapılan birçok araştırmada bel çevresinde oluşan yağların yemek yeme hızı ile orantılı olduğu gözlemlenmiştir.

diyet

 

6. Obeziteyi Önler

Her geçen gün obezite oranının artış gösterdiği ülkemize gelin siz de bir katkıda bulunmayın. Yavaş ve düzenli yemek yiyerek obezite riskini önleyebilir daha sağlıklı bir yaşam sürdürebilirsiniz.