Aileler İçin Sağlıklı Öğünler

Bu kadar koşturmanın içinde bütün bir aileyi sağlıklı bir şekilde beslemek zor olabilir fakat önerilerimizle her öğününüzü daha sağlıklı hale getirebilirsiniz. Kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği için önerilerimize mutlaka bakın.

Kahvaltı

Sağlıklı bir kahvaltının herkes için, özellikle de çocuklar için ne kadar önemli olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Kahvaltılar için göz önünde bulundurmamız gereken birkaç farklı şey var:

kahvalti

1. Araştırmalara göre düzenli olarak kahvaltı yapan çocuklar günlük vitamin ve mineral ihtiyaçlarını daha iyi karşılıyorlar.
2. Kahvaltı yapmayan çocuklar ihtiyaçları olan besin ögelerini günün diğer öğünlerinde karşılayamıyor.
3. Kahvaltı yapmayan çocuklar, besin değeri taşımayan atıştırmalıklar yemeye daha çok eğilimli oluyor ve gerekli meyve ve sebzeleri tüketmekten kaçınıyorlar.
4. Araştırmalara göre sağlıklı yapılan kahvaltı çocuklarda zihinsel fonksiyonları olumlu etkiliyor.
5. Araştırmalar sağlıklı kahvaltı yapanlarda kilo sorununun daha az görüldüğünü gösteriyor.
6. İyi bir kahvaltı sadece fiziksel sağlık için değil duygusal denge ve zihinsel farkındalık için de çok önemli.

Evet, kahvaltı bu kadar önemli ama kahvaltıda ne yemek gerekiyor? İdeal bir kahvaltıda bolca lif, tam tahıl, biraz protein ve iyi yağ ve belki biraz da şeker gerekiyor. Kahvaltılarda genelde protein eksikliği yaşanıyor, bu yüzden ihtiyacınız olan protein miktarını karşılamak için bunları deneyebilirsiniz:

1. İstediğiniz şekilde haşlayacağınız bir yumurta
2. Şekersiz yoğurt ya da peynir
3. Fındık/fıstık ezmesi
4. İşlenmemiş etler
5. Tam tahıllı ekmek üzerine humus
6. Kefir
7. Tam tahıllı krakerler ve krem peynir

Öğle Yemeği

Çocuklarınızın sevebileceği bir öğle yemeği için hazır gıdalar kullanmadan pratik ve sağlıklı bir öğün hazırlamak mümkün.

ogle-yemegi

1. Çocuklara kendilerinin hazırlayabilecekleri şeyler verin. Çocuklar kendileri hazırlayabilecekleri sağlıklı öğünlerden daha çok keyif alırlar.
2. Çocuklar için “mini” demek eğlenceli demektir. Onlar için mini sandviçler, mini peynir küpleri hazırlayabilirsiniz.
3. Farklı şekillerde makarnalar ya da eğlenceli kalıplarla kesilmiş sandviçler çocukların daha çok ilgisini çekecektir.
4. Çocuğunuza her hafta en az bir yeni yiyecek tattırın. Bu, hiç yemediği ya da uzun süredir yemediği bir şey olabilir.
5. Beslenme çantasına eğlenceli bir not ya da sevdiği bir çizgi film karakterini koyun.

İdeal kahvaltıda olduğu gibi öğle yemeğinde de bolca lif, tam tahıl, biraz protein ve iyi yağ ve küçük bir meyve gibi doğal şeker bulunmalıdır.

Akşam Yemeği

Akşam yemeklerinizi mümkün olduğunda ailece yiyin. Araştırmalara göre ailece yenen akşam yemeklerinin iyi beslenmekten daha fazla faydası olduğu görülmüştür. Akşam yemeklerini aileleriyle yiyen çocuklar aileleriyle yemeyenlere göre daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanıyor. Evde beraber yemek yiyen ailelerin hazır yemeklerden daha çok sebze tüketme eğiliminde olduğu ve evde hazırlanan yemeklerde yemeğin kalitesinin ebeveynlerin elinde olduğu gözlemlenmiştir. Ailece yenilen akşam yemekleri ayrıca ailenin beraber vakit geçirmesinde önemli bir etmendir.

aksam-yemegi

Çocukları obeziteden korumak için 4 etkili öneri:

1. Çocuklar için makul porsiyonlar hazırlayın ve “mega boy” diye bir şeyin mantıklı olmadığını öğretin.
2. Çocuklara şişinceye kadar değil tatmin oluncaya kadar yemeyi öğretin.
3. 5 yaşından sonra çocukların yemeklerini tabaklarına kendilerinin koymalarına izin verin.
4. Çocuklara tabaklarını tamamen bitirmeleri konusunda baskı yapmayın.

Ailece yemek yerken bunları yapın!

1. Her aile üyesinin sırayla menüyü seçmesine izin verin.
2. Yeni tarifler deneyin.
3. Ailece yemek günleriniz ve saatlerinizi önceden belirleyin ve bunlara uyun.
4. Masanızı özenli bir şekilde kurun ya da çocuklarınızdan masayı kurmanıza yardım etmelerini isteyin.
5. Yemek hazırlama sürecini kısaltmak için pratik ipuçlarından faydalanın.
6. Hafta sonu birkaç farklı yemek yapın ve bunları buzluğa atın. Hafta içi bunları ısıtarak tüketebilirsiniz.
7. Yemek yerken telefon, televizyon gibi dikkat dağıtan şeyleri kapatın. Bunların yerine rahatlatıcı bir müzik açın.