Aksatmak Yok: Ramazan Ayında Spor Nasıl Olmalı?

Ramazan ayında tüm beslenme düzeni ve diğer alışkanlıklar değişebilir. Bu
değişimler; sindirim problemleri, kilo alımı başta olmak üzere birçok
olumsuzluğa yol açabilir. Bu yüzden Ramazan boyunca spor yapmak aslında
her zamankinden daha önemlidir. Peki; Ramazan ayında spor nasıl yapılır,
nelere dikkat edilir? Bu gibi sorulara yazımızın içeriğinde cevap bulabilirsiniz.
İşte, detaylar…

1. Ramazan’da Spor Yapılır mı?

İlk olarak konuya temelinden başlayalım ve akıllara gelen ilk soruyu
cevaplayalım. Evet, Ramazan boyunca oruç tutarken de spor yapabilirsiniz
ancak yapacağınız sporları hafifletmek önceliğiniz olmalıdır. Bu sayede
terleyerek su kaybetme oranınızı düşürebilir, kan şekerinizin dengede
kalmasını sağlayabilirsiniz. Düşük tempolu yürüyüşler, yoga, pilates gibi hafif
sporlar ise oruç süreci için ideal olanlardır.

2. Ramazan’da Spor Nasıl Hafifletilir?

Ramazan boyunca normalde yaptığınıza göre daha sakin bir spor yapmak,
vücut sağlığınızı korumaya ve bu zamana kadar kaydettiğiniz ilerlemeyi
korumaya yetecektir. Peki, daha hafif bir spor programı nasıl olmalıdır?
Örneğin; her zaman yaptığınız spor sürenizi kısaltıp dinlenme sürenizi uzatmak,
set sayılarını düşürmek, kullandığınız ağırlıkları azaltmak; oruçluyken de spor
yapabilmenizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.

3. Ramazan’ın İlk Gününden Spora Başlanır Mı?

Ramazan boyunca da sporu bırakmamaya kararlıysanız ve sporu oruçluyken
yapmak istiyorsanız ilk birkaç gün beklemekte fayda var. Ramazan’ın ilk
günlerinde metabolizma bir şoka uğrar ve açlığa adapte olmak için yeni şeyler
dener. Bu yüzden iftar öncesinde yoğun bir enerji düşüşü yaşanır. Üzerine bir
de spor ekleyip onu daha da yormamak gerekir. Dolayısıyla Ramazan’ın ilk
birkaç günü metabolizmanızın değişmesine izin verin. Ne zamanki iftar
öncesinde antrenman yapacak kadar enerjik hissederseniz spora o zaman
yavaştan başlayabilirsiniz.

4. Ramazan’da Spor Günün Hangi Saatlerinde Yapılmalıdır?

Ramazan boyunca sporunuzu isteğinize göre iftardan önce ya da sonra
yapabilirsiniz. Ancak bunun için yeterli ve dengeli beslendiğinizden emin
olmalısınız. Vücut ağırlığınıza uygun miktarda su tüketmiş, tabağınızdaki
karbonhidrat, protein ve vitamin miktarını iyi ayarlamışsanız sabahın ilk
saatlerinde de iftara yakın bir saatte de spor yapmanız uygun olacaktır.

5. Ramazan’da Spora Yeni Başlanabilir Mi?

Ramazan boyunca görülen düzen değişiklikleri metabolizma hızını düşürebilir.
Bu olumsuzluğu iyi bir spor programıyla dengelemek ve Ramazan’ı kilo
almadan geçirmek mümkündür. Birçok insan da tam bu sebeple Ramazan’da
spora başlamaya karar verir. Ramazan’da spora başlayabilirsiniz ancak yüksek
tansiyon, diyabet, kolesterol gibi kronik hastalığınız mevcutsa haftada üç kez
düşük tempolu yürüyüş, yüzme, pilates gibi terletmeyen sporları tercih
etmelisiniz.

 

Triathlon T-127 Mekik Roller ile evde egzersizlerinize devam edebilir ve vücudunuzun görünümünü koruyabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Universal 2’li Pilates Band Seti ile sizde Ramazan boyunca evde pilates yapmaya devam edebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.