Hayat Kalitemizi Hatırlatmak İçin Bir Yolculuğa Çıkıyoruz Bugün!

Yoksa siz hala duru su içiyor ve üzerine bir de asidik mi besleniyorsunuz? Öyleyse çok yanlış yapıyorsunuz. Alkali diyetin özü beslenme alışkanlığınıza sağlıklı bir format atmaktan geçiyor aslında. Diyet içeriği besinlerin içerdiği ph derecesine göre oluşturuluyor, ağırlıklı olarak taze sebzelerin yer aldığı menüler ile fazla kilolar verilmeye başlanıyor.

Aslına bakarsanız bu bir yaşam şekli, hayat kalitenizi arttırmak için başlayacağınız bir yolculuk. Gelin bu felsefenin içeriklerini biraz daha yakından tanıyıp asit değeri yüksek besinlerden hızla uzaklaşalım.

alkali-diyeti

Öyleyse başlıyoruz: Örnek bir alkali diyeti listesi nasıl olmalı?

Vücudu şaşırtmak ve hızlı adımlarla çalışmasını beklemek öyle sanıldığı kadar kolay değil sayın okuyucu. Bu bir terbiye, bir alışkanlık. Etkilerin görülmeye başlaması için en az 21 gün sürecek istikrarlı bir kamp dönemine ilk adımı atın. Yavaş yavaş temizlenmeye başlansın vücudunuz. İlk günler elbette zor geçecek, pes etmek yok! Dengeyi tutturmak da bir o kadar önemli aslında. Bu süre zarfında tüketeceğiniz besinlerin %80’inin alkali, %20’sinin ise asidik olması kabul edilebilir bir oran.

Salatalık, buğday çimi, pazı, nane, kekik, roka, maydanoz, marul gibi taze yeşillikler, Himalaya tuzu, sarımsak, pancar, kırmızılahana, kuru soğan, enginar, avokado, kabak, kuşkonmaz, patates, bal kabağı, karabuğday, bakla, bulgur, mercimek, keçi sütü, mantar, soya sütü, kırmızı meyveler, erik gibi besinler ağırlıklı olarak tüketilmesi gerekenler örneğin.

alkali-diyeti-nedir

Gelelim alkali beslenme tarzına göre cız ürünlere: Her türlü kahve, kakao, siyah çay, kırmızı et, inek peyniri, kabuklu deniz hayvanları, süt ürünleri, işlenmiş gıdalar, hazır yiyecekler mümkün olduğunca az tüketilmesi gereken %20’lik grupta ön saflarda yer alıyor.

Alkol, ilaç, rafine şeker, hazır sos, gazlı içecek çeşitleri, margarin, jöle, rafine tuz ve aklınıza gelebilecek her türlü paketli ve işlenmiş ürün tamamen yasak.

Pişirme şekilleri, süre, kullandığınız yağ ve mutfağınızda yer verdiğiniz tarifler de bir o kadar önemli. 19:00 sonrasında mümkün olduğunca yemek yenmemeli mesela yemekler yavaş yavaş ve bolca çiğnenerek tüketilmeli. Kahvaltıda bile çiğ ya da yarı haşlanmış sebzelere ağırlık verip katkı maddeli ve işlenmiş gıdalardan hızla uzaklaşmalısınız. O yağlı kızartmaları, bol sulu ve yağlı tencere yemeklerini, karbonhidrat ağırlıklı öğünleri anmıyoruz bile.

Bitti mi? Elbette hayır! Sıvılar bu diyet içeriğinde büyük önem taşıyor. Taze meyve suları, bitki çayları ve özel olarak hazırlanan içme suyunun sıklıkla tüketilmesi gerekiyor. Siz bunları yaptığınızda görün bakın o sindirim nasıl rahatlıyor, bağışıklık sistemi güçleniyor, uyku sorunu ve yorgunluk ortadan kalkıyor.

Ve alkali beslenme tarzının bam teli: Alkali Su Tarifi

Uyandınız ve günü sevgiyle kucakladınız. Şimdi önceden hazırladığınız alkali sudan koca bir yudum almanız gerekiyor. Bunun için; 2 litre içme suyuna, eczanelerde satılan İngiliz karbonatından 1 tatlı kaşığı kadar ekleyip karıştırmanız yeterli. Hafif tatlandırmak isterseniz az miktarda bal ve taze sıkılmış limon suyu ekleyebilirsiniz.

Hayrını görün şimdiden, nur topu gibi bir beslenme alışkanlığı kazandınız. Artık karar mekanizması sizsiniz. Var mısınız bahar öncesi alkali diyetine kucak açmaya?