Alzheimerden Korunmanın 9 Etkili Yöntemi

Alzheimer; demans hastalıklarından, maalesef gittikçe daha sık görülmeye başlayan öncelikli olarak 60 yaş ve üzeri kişilerde oluşan nörolojik bir rahatsızlıktır. Beynin bazı bölümlerinin zaman içinde gördüğü hasarlar sonucu tüm entelektüel faaliyetler, günlük işlev ve davranışların bozulması, kişinin anılarından, yakın çevresinden hatta kendinden uzaklaşması gibi belirtilerle kendini göstermeye başlar. Tedavisi kesin olmayan hastalığı ilk tanımlayan kişi ise Alman Nöropsikiyatrist Alois Alzheimer’dir.

Alzheimer hastalığının kesin bir tedavisi olmasa da alacağımız birkaç önlem ile ondan korunabilmek mümkün.
İşte Sağlıklı Bir Yaşlılık Süreci İçin Alzheimerden Korunmanın 9 Etkili Yöntemi…

1)
 Hayal Kurmak Çocuk İşi Değildir
Yaşam boyunca hayal kurmayı ihmal etmeyin. Hayal kurarak beynin farklı fonksiyonlarını harekete geçirir Alzheimer hastalığına karşı bir savaş açmış olursunuz.
yaslilar-gunu1

2)
 Merak ve Öğrenme İsteği Canlılık Sağlar
Kitap okumak, bulmaca çözmek gibi hobiler edinip sürekli sosyal aktivitelerde bulunmak, beynin gerekli fonksiyonlarının daima canlı tutulmasını sağlar. Hayata karşı merak duygunuzu kaybetmeyin, sürekli araştırıp yeni bilgiler edinin.
yaşlı_çift

3)
 Düzenli Egzersiz Yapın
Düzenli egzersiz yaparak hem vücudunuza hem de beyin fonksiyonlarınıza büyük faydalar sağlayabilirsiniz. Yapılan araştırmalar; egzersiz yapmanın yeni beyin hücrelerini üreterek Alzheimer yaşını geciktirdiğini hatta önlediğini ortaya koymuştur.
egzersiz3

4)
 Fast-Food Alışkanlığından Vazgeçin
Her hastalık gibi Alzheimer hastalığının da baş düşmanı, düzenli beslenmektir. Kalp ve damar dostu yiyeceklerden oluşan bir program ile Alzheimer hastalığından korunabilirsiniz.
meyve-kurutma

5)
 Bitter Çikolata Tercih Edin
Bitter çikolata, içerdiği resveratrol maddesi ile antioksidan görevi görerek bilişsel gerilemenin gecikmesini sağlar. Günde 1-2 parça bitter çikolata ile Alzheimer hastalığını önleyebilirsiniz.
bitter_çikolata

6)
 Kilo Verin
Aşırı kilo, maalesef ki Alzheimer hastalığını da tetikliyor. Bu nedenle aşırı kiloya sahipseniz acilen tedavi olmalı, ideal vücut kilonuza ulaşmalısınız.
diyet

7)
 Kaliteli Uyku Beynin En İyi İlacıdır
Yetersiz ve kalitesiz uyku, Alzheimer hastalığı ile bağlantılı olan ‘amyloid plak’ oluşumunu artırmaktadır. Bu nedenle güçlü bir hafıza için günde 6-8 saat arası, gece lambası olmayan zifiri bir ortamda uyumalısınız.
uyku

8)
 Mevsim Yiyeceklerini Tercih Edin
Artık istediğimiz her meyve ve sebzeye istediğimiz her mevsimde ulaşabiliyoruz. Bu durum oldukça güzel gibi görünse de aslında çokça zarar içeriyor. Beyin ve beden sağlığınız için sadece mevsim yiyeceklerini tüketmeye özen gösterin.
portakal

9)
 Yemekleri Düşük Isıda PişirinYüksek ısı, is ve duman altında pişen yiyeceklerden ve kızartmalardan uzak durun. Bunun yerine buğulama, haşlama veya ızgara gibi yöntemlerle pişen yiyecekleri tüketerek Alzheimer hastalığını önleyebilirsiniz.