Aman Dikkat: Spordan Önce Bu İçecekleri İçmeyin!

Biz demedik, araştırmalar öyle gösteriyor. Spor öncesi de sonrası da dikkat edilmesi gerekenler listesi hız kesmeden devam ediyor. Artık nasıl bir spor aşkıysa, biz de öğrendiğimiz her yeni bilgiyi ivedikle sizinle paylaşıyoruz. Yapılan araştırmalara göre spordan önce bu içecekleri tüketmeniz önerilmiyor.

1- Süt ürünleri içeren enerji içecekleri ile başlayalım. Sütün faydası olmaz mı, milyon tane! Ancak spor öncesi içinde süt ürünü bulunan içecekleri tüketmek midenizin şişmesine ve gaz problemi yaşamanıza neden olur ki bu da sporda size zorluk yaşatır.

probiyotik_süt

2- Meyveli içecekler de listemizin ikinci sırasında. Her ne kadar doğal meyve suyu dahi olsa, meyvenin içindeki şeker spor sırasında sizi rahatsız edebilir.

orman-meyveli-soda

3- Spor öncesi içilen gazlı içeceklerin spordan sonra karın ağrısına dönüştüğünü biliyor muydunuz? Tecrübe ile sabit bu öneri de yazımızın bir köşesinde bulunsun.

icecek-sogutma

4- Spor içecekleri bile sıkıntılı olabilir. Evet şeker anlamında düşük, elektrolit bakımından zengin olabilirler ancak çoğu karbonlaşmamış soda içerebiliyor.

yaz-sporlari

5- Ve tabi finali de bilinen ama yine de burada olmayı fazlasıyla hak eden bir içecek ile yapalım; alkol. Vücudunuzun sıvı kaybı konusunda bir motormuşçasına çalışan ve spor öncesi enerjinizi düşüren alkolü de anmadan geçmeyelim istedik.

icecek

Aslında biliyor musunuz en güzeli su! Su içmekten kim zarar görmüş ki hem? Günde 2 litre bazılarımıza göre hayal olsa da siz mümkün mertebe gözünüze iliştikçe için; daha sağlıklı bir gün ve ömür için! 😉