Aminoasit Bulunan 5 Besin Grubu

Aminoasitler, proteinleri oluşturan temel yapı taşlarıdır. Alınan protein, vücut tarafından parçalandığında kalan kısım aminoasitlerdir ve bunlar vücuttaki onarımı, organların performansının iyileştirilmesini sağlar. Bu yüzden sanıldığının aksine profesyonel bir sporcu olmasanız dahi aminoasitlere ihtiyacınız vardır. Peki hangi besinlerden aminoasit alabilirsiniz biliyor musunuz? Yazımızın devamı size bu konuda yardımcı olacaktır.

İşte ister sporcu olun ister dengeli beslenmek isteyen biri, yararlanabileceğiniz aminoasit bulunan 5 önemli besin grubu…

 

1 . Kırmızı Et

Et çeşitleri arasında en çok oranda aminoasit bulunduran çeşit, kırmızı ettir. Bu özelliğinden dolayı kırmızı et, özellikle yoğun bir proteine ihtiyaç duyan sporcular için en ideal besindir.

  1. Bitkisel Seçenekler

Hayvansal besinler tüketmeyi tercih etmiyor, beslenme planınızda yer vermiyorsanız bitkisel besinlerden faydalanabilirsiniz. Örneğin vegan beslenenlerin de bolca tercih ettiği soya ve kinoa, tüm aminoasitleri içeren bitkisel seçeneklerden biridir. Siz de aminoasit bakımından zengin besinler tüketmek istiyorsanız soya ve kinoalı tarifler öğrenmeye koyulabilirsiniz.

  1. Süt ve Süt Ürünleri

Kaliteli bir aminoasit almak istiyorsanız çok yoğun bir şekilde protein içeren süt ve süt ürünleri favoriniz olabilir. Beslenme planınıza bol miktarda süt ve süt ürünleri ve hatta yumurta ekleyerek vücudunuzun aminoasit ihtiyacının büyük bir kısmını karşılayabilirsiniz.

  1. 4. Balık Çeşitleri

Hafif bir yemek yiyeyim, ama bol miktarda aminoasit tüketeyim istiyorsanız balık çeşitleri sizin için ideal demektir. Morina balığı, levrek, çupra, ton balığı, somon, sardalya, karides; yoğun aminoasit içeren seçenekler arasındadır.

  1. Kümes Hayvanları

Tavuk, hindi gibi kümes hayvanları; kaliteli aminoasit kaynaklarından biridir. Siz de protein açısından zengin bir beslenme planı oluşturmak istiyorsanız listenize mutlaka kümes hayvanlarından ekleyebilir, aminoasit ihtiyacınızı giderebilirsiniz.