Anti-İnflamatuar Beslenme Hakkında 9 Önemli Bilgi

Giderek önemi artan sağlıklı yaşam konusu, bizi sürekli olarak yeni beslenme çeşitleri ile tanıştırır oldu. Daha iyi bir vücuda sahip olmak ve sağlıklı bir yaşam sürmek için uygulamaya çalıştığımız birçok beslenme çeşidine sıradaki yazımızla belki de hiç duymadığınız yeni bir ismi daha eklemeye hazır mısınız?

Vücuttaki iltihapların iyileşmesini sağlayarak daha iyi bir bağışıklık sistemine sahip olmaya yarayan anti-inflamatuar beslenme çeşidi hakkında bilmeniz gerekenlere gelin birlikte bakalım:

  • İnflamasyon Nedir?

Öncelikle bu beslenme şekli ile uzak tutulması amaçlanan terimin ne olduğuna bakalım. İnflamasyon; vücudun kendisini hastalık ve yaralardan korumak için verdiği tepkiler ve vücudun iyileşmesine yardımcı olan doğal süreçtir.

  • Anti-İnflamatuar Beslenme Nedir?

Sadece kısıtlı zamanlarda değil; her öğünde sağlıklı protein, karbonhidrat ve yağ dengesini koruyarak yeterli vitamin, mineral, lif ve suyun tüketildiği bir beslenme düzenidir. Özet olarak tanımlamak gerekirse; paketli ve işlenmiş tüm yiyecekleri tamamen kesmek ve karbonhidrat kaynaklarını azaltmak anlamına gelir. Bu beslenme şeklinde tıpkı atalarımız gibi sağlıklı yağ ve proteinlerle beslenmek ilk amaçtır.

  • Anti-İnflamatuar Beslenmenin Amacı Nedir?

Bu tip beslenmenin amacı; vücudu daha sağlıklı kılarak tüm hastalıklardan korumak ve hem zihinsel hem de fiziksel sağlık edindirmektir. Diyet sayesinde inflamasyon azalır ve genel olarak yaşa bağlı tüm rahatsızlıklar önlenir.

  • Anti-İnflamatuar Beslenmek İsteyenlerin Tüketmemesi Gereken Yiyecekler Hangileridir?

Eğer ki bu beslenme çeşidini bir hayat boyunca benimsemek istiyorsanız genel olarak lezzetli olarak tanımlanan birçok yiyecekten uzaklaşmanız gerekir. Bu yiyeceklerden bazıları; işlenmiş et grupları, trans yağlar, tatlandırıcılar, fruktoz ve glikoz şurubu içeren gıdalar, şekerli içecekler, alkol ve kahvedir.

  • Anti-İnflamatuar Beslenmek İsteyenlerin Tüketmesi Gereken Yiyecekler Hangileridir?

Anti-inflamatuar beslenme şekli, antioksidan bakımından zengin olan besinleri tercih etmek demektir. Bu açıdan pazı, brokoli, ıspanak, turp, ekstra virgin zeytinyağı, yeşil çay, özellikle D ve E vitamini içeren besinler, omega-3 bakımından zengin olan balık çeşitleri, baklagiller, prebiyotik ve probiyotikler, yulaf gibi rafine edilmemiş tahıl çeşitleri bu beslenme şekli için en uygun olan seçenekler arasında yer alır.

  • Sağlıklı Bir Yaşam İçin Yeterli midir?

Anti-inflamatuar beslenme şekli ne kadar doğru olsa da elbette tek başına yeterli değildir ve egzersizlerle desteklenmesi gerekir. Hareketsiz bir yaşam ile desteklenmeyen hiçbir beslenme şekli, istenen sonucu vermeyeceği için mutlaka kişi kendine uygun bir egzersiz programı uygulamalıdır. Aynı zamanda yeterli uyku da bu beslenme şeklinin en önemli parçalarından biridir.

  • Anti-İnflamatuar Beslenme Şekline Benzer Diyet Programları Var mıdır?

Akdeniz diyeti, vejetaryen ve yarı vejetaryen diyetler anti-inflamatuar beslenme şekline en yakın diyet çeşitleridir.

  • Hangi Hastalıkları Önleyebilir?

Anti-inflamatuar beslenme şekli; diyabet, obezite, alerjik reaksiyonlar ve çeşitli kalp rahatsızlıklarının etkilerini en aza indirmeye yardımcı olur.

  • Uygulaması Riskli midir?

Anti-inflamatuar beslenme şeklinin herhangi bir sağlık riski ya da yan etkisi bilinmemektedir. Ancak her beslenme şeklinde olduğu gibi insandan insana farklı etkiler gösterebileceği için özellikle sağlık problemi olan insanların uygulamadan önce mutlaka doktora danışması önerilir.

Siz de hayatınızda çok da büyük olmayan değişiklikler yaparak sağlık için çok faydalı olan bu diyet şeklini uygulayabilir ve daha hafif bir hayata merhaba, diyebilirsiniz.