Antioksidan Gıdalar ve Faydaları

İşte antioksidan gıdalar ve vücudumuza faydaları!
Domates: Lif açısından zengin olan, kabuklarıyla tüketildiğinde antioksidan etkisi artan domates hem yemeklerimizin baş lezzet vereni hem de yaz kahvaltılarımızın ilk akla gelenidir. İdrar söktürücü özelliği ile vücuttaki zararlı maddelerin dışarı atılmasını sağlayan domates aynı zamanda kalp ve damar sağlığı açısından da tüketimi önemli bir sebze.

domates-dilimleme

Greyfurt: Bir tanesinde yaklaşık 80 mg C vitamini olan bu acımtırak meyvenin faydaları saymakla bitmiyor. En belirgin özelliği aktioksidan olması. Vücudumuzdaki toksin maddelerin dışarı atılmasını sağlayan antioksidan özellik genel sağlığımız açısından son derece önemli. Nezle, grip gibi solunum yolları rahatsızlıklarında portakalla birlikte karıştırılarak içildiğinde faydası görülen greyfurtun aynı zamanda sigara içme isteğini azalttığını biliyor muydunuz?

greyfurt

Kereviz: İyi gelen yiyeceklerin başında gelen kereviz her derde deva. Hem antioksidan hem de K vitamini deposu. Kalorisi az olan bu sağlıklı sebzeyi diyet yapanlar da rahatlıkla tercih edebilirler. kendine has aroması ve kokusuyla kiminin çok sevip kiminin uzak durduğu kerevizi sofralarımıza taşımakta fayda var. Yüksek tansiyona, kolesterole iyi gelen kereviz idrar söktürücü özelliğiyle de önemli.

kereviz

Sarımsak: Sarımsak yemeklere ve çeşitli soslara mükemmel lezzetini katmakla kalmayıp şahane bir antioksidan görevi de yapıyor. Kalp sağlığını koruyan, tansiyonu dengeleyen sarımsak adeta bir şifa sebzesi. Her gün 1 diş çiğ olarak tüketeceğiniz sarımsak sizi pek çok hastalıklardan korumaya yardımcı olur.

sarimsak

Yeşil Çay: Güçlü bir antioksidan olan yeşil çayın Çin imparatorunun su dolu bardağının içine düşen bir yaprağı içmesi ve sevmesiyle dünyaya yaıldığını biliyor muydunuz? Vücudumuzdaki ödemi atmamıza yardımcı oaln yeşil çay formunu korumak isteyenlerin tüketmesi gereken bir bitki. Şeker hastalığından korunmaya yardımcı olduğu gibi vücuttaki yağların yakılmasını da hızlandırır.

yesil-kahve3

Havuç: Hepimizin bildiği gibi göz sağlığımız içine n faydalı sebzedir havuç. Gözleri güçlendirir ve A vitamini kaynağıdır. Vitamin ve mineral bakımından zengin olan havucu kış aylarında bolca tüketebilirsiniz. Mide ve bağırsak rahatsızlıklarını önlemede etkin olan havucu göz sağlığınız için ihmal etmeyin.

havuc

Böğürtlen: Bütün mor ve koyu kırmızı meyveler gibi bağışıklığı güçlendiren böğürtlen tadıyla da vazgeçilmez ve çok amaçlı olarak kullanılabilecek bir meyve. İster pastaların içerisinde ister sade olarak tüketebilirsiniz. Bol miktarda bulunabilen bu kır meyvesi c vitamini yönünden zengin, antioksidan ve kolon kanseri tedavisine yardımcıdır. Pektin içeriği yüksek olan böğürtlen kolesterol seviyesinin de azalmasında etkilidir.

bogurtlen

Brüksel Lahanası: Salatası ve yemeği yapılabilen bu vitamin deposu sebze uzmanlara göre kansere yakanlanma riskini azaltan özel sebzelerden biri. Kalorisi düşük, faydaları büyük… Antioksidan maddeleri yüksek oranda içerdiğinden kalp hastalıklarına yakalanma riskini de azaltır.