Aralıklı Açlık Hakkında 5 Bilgi

Kilo verebilmek, sağlıklı bir şekilde hoş görünen bir vücuda kavuşabilmek için son zamanlarda sürekli yeni bir diyet şekliyle tanışır olduk. Aralıklı açlık diyeti de onlardan biri. Eğer siz de bu diyeti çokça duymaya başladınız fakat ne olduğunu tam olarak bilmiyorsanız yazımızın devamında bilgi veren detaylara ulaşabilirsiniz. İşte aralıklı açlık diyeti hakkında detaylar…

  1. Aralıklı Açlık Nedir?

Gün içerisindeki öğün tüketimlerinin 8 saatte tamamlanıp kalan 16 saatte hiçbir şeyin tüketilmemesini; haftanın bazı günlerinde ise enerji içeren yiyecek ve içecek tüketiminin kısıtlanmasını öngören bir beslenme şeklidir. Oruç tutmaya benzetilebilir; ancak aralıklı açlığın oruçtan en büyük farkı dilediğiniz kadar su tüketilebiliyor olmasıdır.

  1. Aralıklı Açlık Diyeti Zararlı mıdır?

Uzun süreli açlıkla devam ettirilen bu diyet, dikkatli yapılmadığı takdirde vücuda çeşitli zararları olabilmektedir; bu nedenle her diyet gibi bu diyetin de bir uzman kontrolünde yapılması gerekir.

  1. Faydaları Nelerdir?

Aralıklı açlık diyeti, doğru kişilere doğru bir şekilde uygulandığında çeşitli faydalar sağlamaktadır. Aralıklı açlık sayesinde vücuttaki iltihapların azaldığı, serbest radikal hasarının hafiflediği, kolesterol seviyesinin dengelendiği, hafıza ve öğrenme fonksiyonlarının iyileştiği, leptin ve insülin gibi hormonların düzenlendiği, kronik hastalık risklerinin azaldığı görülmektedir.

  1. Aralıklı Açlık Diyetini Herkes Uygulayabilir mi?

Her diyet, insanın tüm kimyasını etkileyebilmektedir. Baştan aşağı değişen bir beslenme alışkanlığının vücudu direkt olarak etkileyeceğinden uygulamanız gereken diyeti iyi tanımanız gerekir. Bu nedenle aralıklı açlık diyeti de temkinle yaklaşılması gereken diyet programlarından biridir. Kronik bir hastalığa sahip olanlar, hamile ya da emzirme döneminde olanlar, 18 yaşından küçük olanlar, aşırı stresli bir yaşantıya sahip olanların bu diyetten uzak durması, doktor kontrolünde kendilerine daha uygun bir diyet programını uygulamaları önerilir.

  1. Aralıklı Açlık Nasıl Uygulanmaktadır?

Aralıklı açlığı 3 uygulama şekli ile incelemek mümkündür. Bunlar: Alternatif gün aralıklı açlık, düzenlenmiş aralıklı açlık ve zaman kısıtlı aralıklı açlıktır.

Alternatif gün aralıklı açlıkta haftanın belirli günlerinde yüksek kalori içeren yiyecek ve içecek tüketimi yasaktır, kalan diğer günlerde ise serbesttir.

Düzenlenmiş aralıklı açlıkta haftanın 5 günü kişi, normal beslenir; kalan 2 günde sınırlamaya girer.

Zaman kısıtlı aralıklı açlıkta günün belirli saatlerinde olan kısıtlamalar mevcuttur. Bu saatler dışında enerji alımı serbesttir.

Görüldüğü üzere aralıklı açlığın birçok farklı hali mevcuttur, siz de kendinize uygun olanı bir uzman yardımıyla bulabilir ve sağlıklı bir beslenme alışkanlığına sahip olarak kilo verebilirsiniz.