B7 Vitamininin Bulunduğu 6 Besin

Kan şekerini dengeleme, saç, cilt ve tırnakları güçlendirme gibi faydaları bulunan B7 vitamini, insan sağlığı için önemli bir yer tutar. Peki, herkesin yeterli miktarda alması gereken B7 vitamini hangi besinlerde bulunur? Yazımızın devamında bu sorunun cevaplarını bulabilirsiniz. İşte B7 vitamininin bulunduğu 6 sağlıklı besin…

1. Yumurta Sarısı

B7 vitamini eksikliği yaşıyorsanız takviye almak için kahvaltıdan başlayabilirsiniz. Bir yumurta sarısında yaklaşık 10 mcg B7 vitamini bulunur. Yumurtanın bu özelliğinden yararlanmak için yemeden önce pişirmeyi unutmayın.

2. Kuru Yemiş Çeşitleri

Genellikle keyfi olarak tüketilen kuru yemişler vücuda birçok fayda sağlayan mucize besinlerdir. Ay çekirdeği, fındık, ceviz, yerfıstığı, badem gibi birçok seçeneği yeterli miktarda tüketerek vücudunuzdaki B7 vitamini eksikliğini sağlıklı bir şekilde giderebilirsiniz.

3. Fesleğen

Salata ve yemeklere bambaşka bir lezzet kazandıran mis kokulu bitkilerimizden fesleğen de bol miktarda B7 vitamini içermektedir. B7 vitamini eksikliği probleminiz varsa tüketmeniz gereken besinlerden biri olarak fesleğeni de listenize mutlaka eklemekte fayda var.

4. Patates

Haşlama, kızartma, fırınlama gibi birçok seçeneği ile sofralarımızı süsleyen patates; B7 vitamini eksikliğini gideren besinlerden biridir. Özellikle tatlı patates çeşidini tercih ederek hem daha mutlu bir ruh haline kavuşabilir hem de sağlığınıza lezzetle kavuşabilirsiniz.

5. Sakatat Çeşitleri

Her ne kadar sakatat çeşitlerinden mümkün olduğunca uzak durmak gerekse de B7 vitamini eksikliği için ciğer, böbrek ve yürek gibi besinler bir şifa niteliğinde olabilir. Eğer siz de B7 vitamini eksikliğinden şikâyet ediyorsanız ve yüksek kolesterol gibi sağlık sorunlarınız yoksa düzenli olarak makul miktarlarda ciğer, böbrek ya da yürek tüketebilirsiniz.

6. Mantar

İçerdiği yoğun miktarda protein sayesinde hayvansal gıdaların yerini tutabilecek en iyi bitkisel gıda olan mantar, B7 vitamini eksikliği için de bir çözüm niteliğindedir. Vücudunuzu B7 vitaminine doyurmak, hafif, lezzetli ve besleyici bir tercih yapmak istiyorsanız siz de sofranızda mantar çeşitlerine daha çok yer verebilirsiniz.