Bağırsak Sağlığını Koruyan 7 Besin

Bağırsaklar, vücudumuzda “ikinci beyin” olarak kabul edilen tek organımızdır. Öyle ki tükettiğimiz her yiyecek ve içeceğe bağlı olarak ruh durumumuz da etkilenebilmektedir. Başka bir deyişle beyinle bağırsakların güçlü bir bağlantı yolu bulunmaktadır. Bu denli önemli bir görevi olan bağırsaklarımıza elbette ki iyi bakmamız lazım, öyle değil mi? Peki neler tüketmeli de bu bağlantı yoluna olumlu bir katkıda bulunabilmeli, bağırsak sağlığını koruyabilmeliyiz?

İşte bağırsak sağlığını koruyan 7 besin.

1. Baklagiller

Bağırsakların sağlığını koruyabilmek için sindirimi kolay, sindirim sürecini harekete geçiren, bol lifli yiyecekleri tercih etmek en önemli kuraldır. Bu yiyeceklerin en başında da baklagil ailesi yer alır. Bezelye, mercimek, kuru fasulye gibi birçok bakliyat ile bağırsak sağlığına olumlu bir katkıda bulunurken diğer yandan protein, demir gibi birçok mineralin vücudunuza alınmasını sağlayabilirsiniz.

baklagil çeşitleri

2. Kefir

Kefir gibi birçok probiyotik besin, bağırsak sağlığı için faydalı bakteriler içerir. Düzenli olarak kefir tüketerek bağırsaklarınızın düzgün çalışmasını, toksik maddelerin temizlenmesini sağlayabilmeniz mümkündür.

kefir

3. Kemik Suyu

Kemik suyunda bulunan jelatin ve hidrofil bağırsak sağlığı için son derece önemlidir. Düzenli olarak kemik suyu tüketerek bağırsaklarınızın sağlıklı bir sindirim gerçekleştirmesine yardımcı olursunuz.

kemiksuyucorba

 

4. Yoğurt

Sindirim sürecine en çok fayda sağlayan besinlerden biri de yoğurttur. Probiyotikler açısından oldukça zengin olan yoğurt; kabızlık, ishal gibi birçok bağırsak kaynaklı hastalıktan korunmanızı sağlar. Aynı zamanda özellikle karın bölgesi yağlarından kurtulmanıza büyük ölçüde yardım eder. Yemeklerin yanında bir kâse yoğurt tüketerek iyi bir katkı edinebilmeniz mümkündür.

yogurt

5. Turşu

Eline geçen her yiyecekten turşu yapabilen bir millet olarak oldukça şanslıyız denebilir; çünkü turşu, içerisinde birçok yararlı bakteri bulunduran probiyotik zengini besinler arasında yer alır. Bu özelliği ve yoğun lif içermesi sayesinde bağırsak sağlığını olumlu önde etkiler. Sindirim sürecini rahatlatan turşuyu düzenli olarak tüketebilir bağırsak sağlığınızı koruyabilirsiniz. Tabii uyarmakta fayda var; diyabet, tansiyon, kalp ve damar hastalıklarından muzdaripseniz turşudan mümkün olduğunca uzak durmanız gerektiğini unutmamalısınız.

pancarli-karnabahar-tursusu

6. Su

Vücut sağlığı için en önemli etkiyi suyun yaptığını artık biliyor olmalıyız. Her ne kadar faydalı besinlerle besleniyor olsanız da yeterli miktarda su içmiyorsanız eğer faydalı besinlerin pek de önemi kalmıyor demektir. Aldığınız liflerin sindirilmesi, bağırsakların kolay çalışması ve sağlığını koruması için günde en az 2 litre su içmeniz gerektiğini unutmayın.

meyve

7. Meyveler

Bağırsak sağlığı için bol miktarda lif içeren gıdaları tercih etmelisiniz. Birçok meyve çeşidi, lif bakımından oldukça zengindir. Meyveler; günlük ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri verirken aynı zamanda bağırsak sağlığını da koruyarak size sağlıklı bir yaşam hediye eder.