Bağışıklık Sisteminiz Şahlansın: Çinko Zengini 5 Gıda

Çinko; çocukluk, ergenlik, gebelik gibi hayatın her döneminde gelişimi
destekleyen önemli minerallerden biridir. Cilt sağlığında, bağışıklık sisteminde,
kemik gelişimi, hormon yönetimi gibi birçok hayati fonksiyonda görev alır.
Çinko eksikliğinde saçların cansızlaşması, karaciğer gibi organların zor
çalışması, tırnakların güçsüzleşmesi, yaraların zor iyileşmesi gibi birçok sorun
baş gösterir. Dolayısıyla çinko zengini gıdaları düzenli tüketmek, sağlıklı bir
yaşam için son derece önemlidir. Peki, çinko zengini gıdalar nelerdir? Gelin, bu
sorunun cevabı için yazımızın içeriğini birlikte inceleyelim.
İşte, çinko bakımından zengin 5 gıda…

1. Kabak Çekirdeği

Film keyfi yaparken keyifle çitlenen kabak çekirdekleri, çinko bakımından en
zengin seçeneklerden biridir. 1 su bardağı kadar kabak çekirdeği, günlük
alınması gereken çinko miktarının yaklaşık %44’ünü karşılar. Aynı zamanda
meme kanseri, prostat kanseri gibi hastalıkların önlenmesinde ve ruh sağlığının
korunmasında olumlu etkiye sahiptir.

2. Nohut

Bitkisel protein kaynakları denince akla gelen ilk isimlerden biridir, nohut.
Pilavla buluştuğunda tadına doyum olmaz. Güzel lezzetinin yanı sıra çinko
bakımından zenginliğiyle verdiği sağlıkla da mutluluk sebebidir. Siz de
vücudunuzun çinko eksikliğini düzenli olarak nohut tüketimiyle giderebilir,
sağlığınızı daha da iyileştirebilirsiniz.

3. Kırmızı Et

Kırmızı et çeşitleri, beyaz et çeşitlerine göre çok daha fazla çinko içerir. Çinko
eksikliğini önlemek için kırmızı et tüketimine önem vermeniz gerekir. Aşırı
miktarda olmamak kaydıyla haftada 2 kez, garnitürle desteklenmiş bir kırmızı et
öğünü; çinko ihtiyacı açısından sağlıklı bir seçim olacaktır.

4. Kuru Yemişler

Sağlıklı bir beslenme planının olmazsa olmazları kuru yemişler, çinko ihtiyacına
da iyi gelen seçenekler arasındadır. Ceviz, badem, fıstık gibi kuru yemiş
çeşitlerinden düzenli olarak tükettiğinizde çinko eksikliğini önleyebilir, aynı
zamanda sağlıklı yağlar bakımımdan vücudunuzu destekleyerek kilo verme
sürecinizi kolaylaştırabilirsiniz.

5. Yoğurt

Kahvaltıdan akşam yemeğine tüm öğünlerde yeri olabilen yoğurt da iyi bir
çinko kaynağıdır. Günde bir kâse az yağlı yoğurt tüketimi, günlük çinko
ihtiyacınızın yaklaşık %9’unu karşılamanıza yardımcı olur. Diğer yandan
özellikle karın bölgesindeki yağların yakımında da etkili olarak diyet sürecinde
iyi bir yardımcı sayılır.

 

Birbirinden lezzetli kuru yemişler Migros Sanal Market’te! Sipariş vermek için hemen tıklayın.