Bahar Alerjisine Bu Besinlerle Veda Edin

Bahar alerjisinden kurtulamadığınızı düşünüyor, sürekli geçmeyen yorgunluk belirtileri ile uğraşıyorsanız son çareniz bu listede gizli olabilir. Bahar alerjisini yenebilmeniz için 8 besin önerisi için satırlarımızın devamına buyurun.

  • C Vitamininden Vazgeçmeyin

Bahar alerjisinin tüm belirtilerini bolca C vitamini alarak etkisiz hale getirebilirsiniz. Portakal, kırmızı biber, çilek, mandalina, kavun, kivi, limon, maydanoz gibi besinlerin tüketimine önem verirseniz bahar alerjisinin tüm belirtilerinin yok olmasına büyük ölçüde yardımcı olabilirsiniz.

portakal

  • Protein Tüketimine Özen Gösterin

Bahar alerjisi belirtilerinin yok olması konusunda mevsim sebze meyvelerinin önemi kadar et, tavuk, yumurta, peynir, süt gibi protein ağırlıklı gıdaların da önemi oldukça fazladır. Günlük beslenme düzeninizde proteine ağırlık verirseniz bahar alerjisinin birçok belirtisine veda edebilirsiniz.

protein

  • Bolca Su Tüketin

Günde en az 2 litre su tüketimi her zaman için önemliyken bahar mevsiminde önemini daha da artırmaktadır. Vücudun alerjik maddelere karşı daha güçlü olabilmesi ve vücuttaki zararlı yabancı maddelerin atılması için bolca su tüketmeye özen göstermelisiniz.

diyet

  • B Vitaminli Besinleri Tercih Edin

Tam tahıllı besinler, bakliyat çeşitleri, esmer pirinç, bulgur, yulaf ezmesi, yumurta, karaciğer gibi besinler B vitamini bakımından zengin besinler arasında yer almaktadır. Günlük beslenme düzeninizde bu seçeneklere bolca yer vererek bahar alerjisine karşı etkili bir savaş açabilirsiniz.

yulaf

  • Kas Sağlığına Dikkat Edin

Yorgun hissetmenize neden olan asıl sorun, kaslarınızın güçsüzlüğü olabilir. Bunun için kaslarınızı güçlenmesine katkıda bulunan yeşil yapraklı sebzeler, bitkisel yağlar, fındık, ceviz, badem gibi kuru yemiş çeşitlerini bolca tüketmenizde fayda olacaktır.

badem

  • Yoğurt Tüketin

Yoğurttaki probiyotikler, sindirim sistemi üzerinde olumlu bir etki bırakarak bağışıklık sistemini güçlendirir ve polene karşı olan alerjik reaksiyonların azalmasına yardımcı olur.

evde-yogurt-nasil-yapilir

  • Magnezyum İçeren Besinleri Tercih Edin

Magnezyum oranı yüksek olan besinler, vücudun birçok alerji türüne karşı direnç kazanmasına yardımcı olur. Kaju fıstığı, buğday tohumu, koyu yeşil yapraklı sebzeler, soya fasulyesi, avokado, balık, muz ve bitter çikolata gibi besinler tüketerek bahar alerjisine karşı savaşabilirsiniz.

Avokadolu Humus Tarifi

  • Alerjiye de Sarımsak

Birçok hastalığa karşı korunma konusundaki olumlu etkisiyle adeta doğal bir antibiyotik sayılan sarımsağı haftada iki ya da üç kez 1 diş tüketerek bahar alerjisine karşı etkin bir koruma sağlayabilirsiniz.