Bahar Yorgunluğuna İyi Gelecek 6 Öneri

Birçoğumuzun en sevdiği mevsimdir bahar. Ne çok sıcaktır ne de çok soğuk. Tam da orta kararları seven insanların favorisidir. Hiç üzmez, etrafın çiçeklenişi ile içimize tatlı bir heyecan doldurur. Maalesef ki ufak bir olumsuzluğu vardır ki o da yorgunluğudur.

bahar-alerjisi6

Ruhumuz ve bedenimiz kış aylarının zor şartlarında adeta uykudayken bahara geçerken bir afallayabilir; yani bahar yorgunluğu denilen şey aslında mevsim geçişine uyum sağlayamayan bünyelerin verdiği tepkidir. Oluşan uykusuzluk, stres, yorgunluk gibi sorunlar ile kişinin özel ve iş hayatı olumsuz etkilenir.

Yorgunluk diye kenara çekilmek yok, bakalım iyileşmek için uygulayabileceğimiz yöntemler nelermiş?

1. Gün Işığından Yararlanın

Vücudumuzun mutluluk hormonu salgılayabilmesi için güneş en gerekli etkenlerden biri, yani biz insanlar da güneş enerjisi ile çalışıyoruz desek yanılmış olmayız. Bu nedenle her gün özellikle öğleden sonra kısa bir yürüyüş ile gün ışığından yararlanıp yorgunluğa engel olabilirsiniz.

bahar-alerjisi2

2. Bol Su İçin

Her şeyin ilacı bir zaman bir de su! Bolca su içerek hem cildinizi hem bedeninizi hem de ruhunuzu güzelleştirebilir bahar yorgunluğunun etkilerini kovabilirsiniz.

yorgun

3. Sağlıklı Atıştırmalıklar Taşıyın

Okulda, ofiste, yolda her nerede olursanız olun enerjisiz hissettiğiniz anda elinizi atabileceğiniz bir kutu hazırlayın. İçini kuru meyveler, kuru yemişler ile doldurun. Bu size hem sağlıklı bir ara öğün olacak hem de gün boyu enerjik hissetmenize yardımcı olarak bahar yorgunluğunun etkilerini azaltacaktır.

ofis

4. Bitki Çaylarının Gücünden Yararlanın

Kuşburnu, ıhlamur, papatya, melisa, yeşil çay gibi aklınıza gelen tüm bitki çayları size iyi gelecek, ruhunuzu rahatlatacaktır. Kahve ya da siyah çay yerine bitki çaylarını tercih ederek bahar yorgunluğunun etkilerine karşı güçlü olabilirsiniz.

ihlamur

5. Gün İçinde Kısa Uykular

Eğer ki imkânınız var ise gün içinde “şekerleme” dediğimiz 30 dakika kadar kısa uykular ile yenilenebilir, daha enerjik olmaya katkıda bulunabilirsiniz.

uyku

6. Nefes Egzersizleri Yapın

Bulunduğunuz kapalı ortamı sıkça havalandırın, baharın mis kokusunu iyice soluyarak beyninize daha fazla oksijen gitmesine yardımcı olun. Böylece daha mutlu ve enerjik hissedebilir, bahar yorgunluğunun kötü etkilerine veda edebilirsiniz.