Bahar Yorgunluğuna Karşı Enerji Veren 5 Besin

Bahar aylarıyla birlikte yükselen hava sıcaklıkları ve nem değerleri, hormon
değişimlerine neden olur. Metabolizma hızı bahara geçişe adapte olamaz.
Böylelikle kişi, zihin ve beden sağlığında olumsuz değişimler yaşar, kendini her
zamankinden daha yorgun ve isteksiz hissedebilir. Peki, böyle bir durumdan
muzdaripsek ne yapacağız?

Yazımızın devamında bu soruya cevap bulmak istedik ve bahar aylarında
enerjik hissetmemize yardımcı olacak besinleri sıraladık. Siz de beslenme
planınıza bu besinleri alarak daha sağlıklı ve enerjik bir bahar mevsimi
geçirebilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Ananas

Düşük kalorisi, ödem atan etkisi sayesinde diyet listelerinin vazgeçilmez üyesi
olan ananas; bahar yorgunluğundan kurtulmak için de birebir! Yoğun C
vitamini sayesinde ihtiyacınız olan enerjiyi verir böylelikle hastalıklardan korunmanıza
da yardımcı olur. Günde 2 halka kadar ananas tüketerek siz de bahar yorgunluğuna veda edebilirsiniz.

2. Muz

Tatlı lezzetiyle çoğunlukla en sevilen meyveler arasında yer alan muz, bahar
yorgunluğunu da giderecek gıdalardan biridir. İçerdiği potasyum sayesinde
vücut ağrılarının hafiflemesinde ve vücudun enerji kazanmasında önemli rol
oynar. Aynı zamanda uykuya dalmayı kolaylaştıran melatonin hormonunu
aktifleştirerek uyku kalitesini artırır. Muz sayesinde siz de bahar aylarını
yorgunluktan uzak ve keyifli bir şekilde geçirebilirsiniz.

3. Enginar

Bahar aylarıyla birlikte enginar, âdeta mevsim yorgunluklarını gidermek için
tezgâhlardaki yerini almaya başlar. Karaciğer sağlığı için çok önemli olmasıyla
bilinen enginar, aynı zamanda içerdiği vitamin ve mineraller sayesinde
vücudun dinlenmesini sağlar. Haftada 2 kez enginar tüketerek siz de bahar
yorgunluğuna karşı enerjik bir mücadele verebilirsiniz.

4. Semizotu

Semizotu, bol vitaminin yanı sıra bol su içeriğiyle en ferah sebzelerden biridir.
Bu yönüyle bahar aylarında artan nem ve sıcaklıklara karşı vücudun su
ihtiyacını karşılamayı sağlar. Aynı zamanda omega-3 yönünden zenginliğiyle
bağışıklığı güçlendirir ve zinde olmayı sağlar. Siz de semizotunu yemek ya da
salata olarak tüketebilir bu sayede bahar yorgunluğunuzu giderebilirsiniz.

5. Yeşillikler

Her mevsimde sağlığımızın en yakın dostu olan yeşillikler, içerdikleri lif oranları
ve besin değerleriyle bahar yorgunluğundan kurtulmak için de şahane
yardımcılardır. Roka, tere, maydanoz gibi yeşillikleri düzenli tüketerek siz de
bahar yorgunluğunu önleyebilir böylelikle daha enerjik bir bahar mevsimi geçirebilirsiniz.

 

Siz de mevsim geçişinde Exotic Dost Bağışıklık Karışık Meyveli İçecek tüketebilirsiniz. Böylelikle bağışıklığınızı artırabilir ve daha sağlıklı bir bünyeye sahip olabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Pınar Bağışıklık Zencefil Aromalı İçecek tüketebilir, böylelikle bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz.  Satın almak için hemen tıklayın.