Bakliyatların Sağlığımıza Olan 4 Olumlu Katkısı

İnsanlık tarihi boyunca bilinen en eski besin gruplarından biri olan ve kökleri Antik Mısır’a kadar dayanan baklagillerin faydaları saymakla bitmiyor. Fasulye, nohut, mercimek, soya, bakla ve bezelye gibi sık sık tüketilen bakliyatların beslenme alışkanlıkları arasında mutlaka yer alması gerekiyor. Baklagiller sahip olduğu vitaminler, mineraller, antioksidan bileşikleri, lif, düşük yağ ve yüksek protein oranı ile vücudumuzun sağlıklı kalmasını sağlayan gıdaların başında geliyor. İşte 4 maddede bakliyatlar ve sağlıklı beslenme üzerindeki önemli etkileri…

bakliyatlar

1. Baklagiller protein açısından oldukça zengin olduğu için et ve tavuk kadar değerlidir. Bu nedenle sporcuların beslenme programlarındaki en önemli yiyeceklerin başında gelir. Baklagiller yüksek protein, düşük kolesterol ve oldukça az yağ içerir. Bir tabak mercimeğin içerisinde ortalama 17 gr. protein ve 0,75 gr. yağ bulunmaktadır. Arzuya göre mercimeğe yumurta, kıtır ekmek parçacıkları, soğan ve baharat ekleyerek daha lezzetli hale getirebilirsiniz. Kaymaklı bulgur pilavı tarifimizi gördünüz mü? Pratik, farklı ve çok lezzetli, denemelisiniz; http://migrostv.migros.com.tr/kaymakli-bulgur-pilavi/

2. Bakliyatlar protein açısından olduğu kadar mineraller açısından da oldukça zengindir. Yüksek derecede demir, potasyum ve magnezyum içeren baklagillerin sık sık tüketilmesi gerekir. Birtabak pişmiş mercimeğin içerisinde ortalama 6.59 mg. demir, 71 mg magnezyum ve 731 mg potasyum bulunmaktadır. MigrosTV’de, doğanın bize armağanı olan bakliyatlarla yapılan nefis yemekler sizi bekliyor. Mutlaka bakın: http://migrostv.migros.com.tr/category/mutlaka-bakin/hayat-bakliyatta/

bakliyatın faydaları

3. Mercimek gibi bakliyatların en önemli özelliği ise birçok yemek çeşidinde kullanılabilir olması ve kolay pişmesidir. Falafelden humusa, makarna çeşitlerinden çorbaya kadar birçok farklı yemeğe mercimek ekleyebilir ve besin değerini arttırabilirsiniz. Ayrıca çoğu baklagillerin pişirilmeden önce suda bekletilmesi gerekirken mercimek, böyle bir işlemden geçirilmesine gerek olmadığı için oldukça pratiktir.

bakliyat yemekleri

Nohutlu Kinoa tarifimizi gördünüz mü? Mutlaka denemelisiniz; lezzetli ve pratik tarifimizi görüntülü olarak hemen izleyebilirsiniz: http://migrostv.migros.com.tr/nohutlu-kinoa/

4. Fasulye ve bezelyenin içerisindeki çözünür lifler kandaki kolesterol seviyesinin düşmesini ve birçok kalp rahatsızlığının önlenmesini sağlar. Ayrıca düşük kalorili baklagiller daha uzun süre tok kalmanızı sağlayarak kilo vermenize de yardımcı olur. Baklagilleri haftada birkaç defa tüketmek bağırsakların daha düzenli çalışmasında ve kan şekeri seviyesinin düzenlenmesinde önemli bir rol oynar.