Balık Sezonu Açıldı: Balık Yemenin 10 Faydası

Omega-3 denince akla gelen ilk besin olan balık, birçok faydalı özelliği sayesinde vücudumuz için âdeta bir ilaç niteliğindedir. Durum böyle olunca, eğer bir de hazır balık mevsimindeyseniz gerekeni yapmalı ve haftada en az 2 kez balık yemeyi ihmal etmemelisiniz.

Peki nedir o faydalar? Balık yemenin vücuda sağladığı katkılar nelerdir? Hadi gelin birlikte bakalım:

1. Diyabeti Önler

Omega-3 yağları, halk arasında şeker hastalığı olarak bilinen diyabet hastalığının en büyük düşmanı olan insülin etkinliğinin artmasını sağlar. Böylece insülin etkinliği artan vücut, diyabet hastalığına karşı iyi bir savaş gösterir ve diyabeti kendinden uzaklaştırır.

balli-balik

2. Kemikleri Güçlendirir

Balık, içerisinde bol miktarda kalsiyum barındırır. Bolca bulunan kalsiyum, kemiklerin sağlamlaşarak gelişmesine yardımcı olur. Özellikle gelişim çağındaki çocukların yeterli miktarda balık yemesi son derece önemlidir.

izgara-balik

3. Prostat Kanserine Karşıdır

Erkeklerin korkulu rüyalarından biri olan prostat kanserine karşı yeterli miktarda balık yiyerek savaşmak mümkündür. Balığın içerisindeki omega-3 ve diğer etken maddeler prostat kanseri riskini azaltarak kanserin önlenmesine yardımcı olur.

balik-kokusu

4. Damarları Temizler

Balık yiyerek kan dolaşımını artırır, damarlardaki “tromboz” denilen kan pıhtısı tehlikesini azaltabilirsiniz. Aynı zamanda balık yemek, kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olarak kalp-damar hastalıklarının riskini azaltır.

balık temizlemek

5. Göz Sağlığını Korur

Balık, içindeki omega-3 ve A vitamini sayesinde göz retinasını korumaya ve görme fonksiyonlarını artırmaya yardımcı olur. Düzenli olarak yeterli miktarda tükettiğiniz balık sayesinde parlak ve sağlıklı gözlere sahip olur uzun yıllar net bir görüşü bulanıklaşmadan koruyabilirsiniz.

balik

6. Hamileler İçin Faydalıdır

Balık, hamilelik sürecindeki kadınlar için hem hafif hem de çok faydalı bir seçenektir. Hamile iken tüketilen balık, bebeğin beyin gelişimine de olumlu katkıda bulunur.

balik

7. Akciğerleri Korur

Düzenli olarak yeterli miktarda tüketilen balık akciğerlerin korunmasına yardımcı olur. Akciğer kaynaklı nefes problemlerinin iyileşmesini sağlar. Özellikle çocuklardaki astım belirtilerini rahatlatır ya da yok eder.

limonlu-balik

8. Cilt Sağlığı İçin Önemlidir

Balık, mükemmel bir protein kaynağı olmasının yanı sıra cildi sağlam ve esnek tutan kolajen dokusu için de önemli bir besin kaynağıdır. Bu özelliği sayesinde cilt sağlığını korur, cildi çeşitli hastalıklardan uzak tutar.

balik

9. Hafızayı Güçlendirir

İnsan beynindeki yağların çoğu, omega-3 yağlarından oluşur. Deniz ürünlerinde bolca bulunan omega-3, beynin ve işlevlerinin güçlenmesini sağlar. Gelişim çağındaki çocuklarda öğrenme, okuma-yazma gibi birçok beceride artış sağlar, yetişkin ve yaşlılarda Alzheimer gibi rahatsızlıkların yaşanmasını önler.

balik

10. Doğal Antidepresandır

Yeterli ve düzenli miktarda yenen balık, kişide stres ve depresyonun oluşum riskini en aza indirir, stres ve depresyonu daha iyi bir şekilde kontrol etmeye yardımcı olur.