Balık Yerine Geçebilecek Omega-3 İçeren Besinler

Balık, zihin ve beden sağlığımız için önemli olan omega-3 açısından zengin bir içeriğe sahiptir; ancak bazıları ne yapsa da onu sevip tüketmeyi bir türlü beceremez. Bu gibi durumlarda balık yerine geçebilecek, omega-3 dolu başka alternatifler ile tanışmak gerekir.
Balık kadar faydalı içerikleri sayesinde balığı aratmayacak, balık sevmeyenlerin gözdesi olacak besinleri sizin için derledik. Detaylar için yazımızın devamına buyurun…

  • Yağ Çeşitleri

Yemeklere ya da salatalara katılan birçok yağ çeşidi, omega-3 bakımından oldukça zengindir. Eğer ki balık sevmiyorsanız vücudunuzun ihtiyacı olan omega-3’ü çeşitli yağlardan temin edebilirsiniz. Bunun için en iyi seçenekler ise hardal yağı, kenevir yağı, su yosunu yağı, ceviz yağı, kanola yağı, soya yağı, kabak çekirdeği yağı, hurma çekirdeği yağı ve keten tohumu yağı olabilir.

  • Kuru Yemişler

Fındık, ceviz, çekirdek, fıstık gibi birçok kuru yemiş çeşidi omega-3 açısından oldukça zengindir. Bir şeyler izlerken atıştırmalık olarak kendinize bir kuru yemiş tabağı hazırlayarak ya da gün içerisinde ara öğün olsun diye kuru yemiş tüketerek vücudunuzun ihtiyacı olan omega-3’ü kolayca edinebilirsiniz.

  • Avokado

Sağlıklı yağlar denince akla gelmesi gereken besinlerden biri olan avokado, bol miktarda omega-3 içerir. Yarım avokadoda yaklaşık 110 mg kadar omega-3 bulunur. Bu özelliği ile avokado, salata ya da yemeklerin içerisinde; tek olarak ya da sos haline getirilerek düzenli olarak tüketildiğinde vücudun ihtiyacı olan omega-3’ün karşılanmasını sağlar.

  • Karnabahar

Salata, yemek hatta sos olarak tüketilmesi mümkün olan karnabahar da bolca omega-3 içeren besinlerden biridir. Ona sofranızda daha çok yer vererek vücudunuzun ihtiyacı olan omega-3’ün karşılanmasını sağlayabilirsiniz.

  • Chia Tohumu

Özellikle son yıllarda popüler hale gelip adını sıkça duyuran chia tohumu da omega-3 zengini seçeneklerden biridir. Üstelik chia tohumunu salata yapımından tatlı yapımına kadar birçok alanda kullanmak mümkündür. Chia tohumu ile hem lezzete hem de omega-3’e doyabilmek için daha fazla geç kalmayın.

  • Soya

Kullanım alanı geniş olan, omega-3 zengini seçeneklerden biri de soyadır. Soya ile omega-3’ e doyabilmek için onu birçok tarif içerisine katabilir, lezzetli bir yemek yaratabilirsiniz.