Basit Yer Değişimleri ile Günde 500 Kalori Kaybetmeye Ne Dersiniz?

Tıklayıp bu yazıyı okuduğunuza göre hiç de fena bulmadınız fikrimizi… Hemen ufak hesaplamalar yaptığınızı hayal ediyoruz; “Günde 500 kalori tutarsa, 3 günde 1500, 5 günde 2500, 6 günde 3000, 7 günde, 8 günde, 9 günde…” Gün hesabınızı bölmek gibi olmasın ama isterseniz konuya geçelim önce, sonra kaldığımız yerden birlikte hesaplarız olur mu? 🙂 İhtiyacımız olan hayatımızda basit değişiklikler aslında; mesela mükellef bir kahvaltıyı diyet sonrasına bırakıp daha masum şeyler yemek ya da akşam televizyon karşısında niyeti bozmamak gibi. Gelin şu 500 işine açıklık getirelim…
sağlıklı beslenme

Soda yerine salatalık suyu!

Sağlam bir soda içicisi misiniz? Eğer cevabınız evetse, kalori vermek daha kolay olacak. Yapmanız gereken minik bir yer değişim… Suyun içine salatalık ya da dilediğiniz sebzeyi doğrayıp bekletin ve suyunu için. Soda yerine bir süre bunu deneyin. Zencefilli salatalıklı detoks suyu gibi mesela. Evdeki sodaları da cilt maskesi olarak değerlendirebilirsiniz. Buz kalıpların soda koyun ve dondurun. Ardından donmuş haldeki buz sodayı bir tülbendin içine koyun ve cildinize tonik gibi uygulayın. Öncesinde doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin ama siz yine de…

ZENCEFİLLİ SALATALIKLI DETOKS SUYU:

salatalık suyu

10 dakika sıkı koşu!

Herhangi bir sağlık probleminiz yoksa koşmak, dakika başına yaklaşık 10 kalori harcatacaktır. Düzenli ve uzman kontrolünde bir kardiyo çalışması ile kalori işini kolaya getirebilir ve attığınız her ter diyetinizin ak sütü gibi helal olur! Dayanın, başaracaksınız! Eğer koşmak istemiyorsanız dans da iyi bir kalori attırıcı. Üstelik dans ederken eğlenmek de mümkün! Zumba ile tanıştınız mı? Eğlenerek kalori yakmanın pratik yolunu mutlaka deneyin!

EĞLENEREK KALORİ YAKMANIN PRATİK YOLU: 

Kanalları zaplarken, kalorileri zaplamayın!

Televizyon karşısındaki halinizi bir düşünün. Mesela en sevdiğiniz dizi… Yanınızda size kimler eşlik eder genelde; sevdikleriniz, kumandanız, gözyaşları için mendiliniz? Bazen de yemek saatinizi diziye ayarlar ve bir yandan yer bir yandan izlersiniz belki de… O halde sıkı durun. Yapılan araştırmalara göre, televizyon karşısındayken 300 kalori daha fazla yediğinizi biliyor muydunuz? Televizyon sizi yakmasın, siz kaloriyi yakın!

Cipsim olmadan asla diyenler için!

Cips olmadan duramayanlardan ya da dizi izleyemeyenlerden misiniz? Dizilerin reytingini düşürmeyelim ve hemen önerimizi sunalım. Siz de biz de biliyoruz ki poşet açıldı mı dibini görmek adettendir. Şöyle yapalım mı? Gelin şu “dibini görme” meselesini biraz daha esnek hale getirelim ve 15 taneye el sıkışalım. Bir paketin ortalama kalorisine 1.260, 15 tanesi için 140 kalori diyelim kabaca. Hem nefsinizi köreltir hem de bünyenize “çaktırmadan” kalori yaktırmış olursunuz. Bir de alternatif sunalım. Günde 500 kalori için cipsinden feragat etmeye hazır olanlara lokum gibi tarif MigrosTV‘den; elma cipsi. O da cips, bu da cips; bir deneyin pişman olmayacaksınız!

ELMA CİPSİ: http://migrostv.migros.com.tr/elma-cipsi/

Tabakları temizlemek bulaşık makinesinin işi olsun; sizin değil!

Tabağınıza aldığınız yemeğin tamamını yemek zorunda değilsiniz. The Step Diet kitabının yazarı James O. Hill‘e göre tabağınızın %25’ini bırakmak, ortalama aldığı kalori 2000 olan bir kişiye çok fayda sağlayacaktır. Tabağınızdan artan yemeklerin de bir sahibi var üstelik minik sokak hayvanları! Evinizin önüne bir kap yemek koymak, minik dostlarınıza da vicdanınıza da iyi gelecek! Eğer daha fazlasını yapmak istiyorsanız, o halde bu tarifleri de deneyebilirsiniz. Sadık dostlarımıza iyi gelecek öneriler MigrosTV’de!

diyet

 

Börekten vazgeçemeyenlere Beslenme ve Diyet Uzmanı Ferin Batman’dan Öneri!

Tamam, anlıyoruz. Günde 500 kalori verme vaadi bile börek isteğinize engel olamayabiliyor. O halde şöyle yapalım, size şahane bir kabak böreği tarifi verelim ve üstelik bundan sadece 190 kalori alacağınızı söyleyelim. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ferin Batman‘dan bu nefis tarifini sırrını sizin için istedik!

kabak böreği

KABAK BÖREĞİ TARİFİ: http://migrostv.migros.com.tr/kabakli-borek/

Basit değişiklikler ile sevdiğiniz tatlardan vazgeçmeden günde 500 kalori kar edebilirsiniz! Börekse börek, cips ise cips… Az kaldı unutuyorduk;

Siz her halinizle çok güzelsiniz! 😉