Küçük Sırlarımız Var: Bayram Sonrası Nasıl Beslenmeliyiz?

Bayram boyunca bol lezzetli bir süreçle baş etmek zorunda kalan midelerinizi biraz rahatlatmak, eğer aldıysanız fazla kilolarınızı vermek ve sağlıklı beslenme düzenine geçmek ister misiniz? Sizin için sıraladığımız önerilerimizi hayata geçirin ve sağlıkla yaşamaya devam edin…

1- Bayram sonrası hafif beslenme alışkanlıklarınıza hemen geri dönün ve az yağlı yemeklerin, sebze ve meyvelerin bolca yer aldığı menünüzü hayatınızın odağı haline getirin.

Diyetisyen Berrin Yiğit’in verdiği bilgilerle MigrosTV’de, mutlaka izleyin.

sekerpare-tarifi

2- Lifli gıdalar tok tutmasının yanı sıra sindirim sisteminizi de düzenler. Lif yönünden zengin olan armut, kuru erik, şeftali, yulaf ezmesi, buğday ekmeği, yeşil mercimek gibi gıdaları tüketmeye özen gösterin.

yulaf

3- Sık sık ve az az yiyin. Öğünlerinizi 3 ana 3 ara öğün olarak yapın.

4- Yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin. Her gün 30 dk’lık yürüyüşler sağlıklı ve fit bir bedene kavuşmanın en kolay yoludur.

yuruyus

5- Bayram sofralarında ve ardından bayram yemeklerinde bolca yer alan kırmızı et ve tatlıya bir süre ara verin. Kızartılmış değil haşlanmış veya ızgara beyaz et tercih edin; tabi yanında bol sebze ve salata ile… Tatlı olarak da hafif ve sütlü tatlıları öğlen saatlerinde yemeyi tercih edebilirsiniz.

Piliç Fileto Burger

6- Gün içerisinde mutlaka meyve tüketin. Meyve kan şekerinizi düzenler, tatlı ihtiyacınızı giderir ve lezzetli bir ara öğündür.

Peynirli Karpuz Dilimleri Tarifi

7- Metabolizmanızı hızlandırmak için; sabahları bir çay kaşığı ılık suyun içerisine limon sıkarak içebilirsiniz.

8- Güne mutlaka sağlam bir kahvaltıyla başlayın. Bol yeşillikli, omletli ve beyaz peynirli bir kahvaltı hem uzun süre tok kalmanızı sağlar hem de gün içerisinde sizi zinde tutarak enerjinizi artırır. Fit omlet tarifini görüntülü olarak hemen izleyebilirsiniz.

bayat-simitli-omlet

9- Aşırıya kaçtığınızı düşündüğünüz öğünlerin ardından gelen yemek saatinizi hafif bir meyve salatası veya yoğurtla geçirmeyi deneyin. Zeytinli salata tarifi, tam size göre:

zeytin-salatasi

10-Su içmek hayat boyu sağlığımızı korumamız için önemli. Su tüketiminizi artırın.

su