Bayram Süresince Midenizi ve Formunuzu Bu Önerilerle Koruyun

Bayram, çoğu kişi için tam bir yemek yeme festivali. Ancak mideniz ve formunuz bu dört günlük ağır tempoyu kaldıramayabilir. Hem midenizi korumak, hem de kilo almamak için size birkaç önerimiz var.

kahvaltı_sofrasi

1- Kahvaltıyı sıkı yapın

Bayram ziyaretlerine gitmeden ve kurban etleriyle yapılmış müthiş yemekleri tatmadan önce, sabahleyin ailece sıkı bir kahvaltı yapın. Özlediğiniz lezzetleri kahvaltıda azar azar tüketin ve güne sağlam başlayın.

Kuru Meyveli Çikolata Tarifi

2- Şeker ve çikolata ikramlarını “pas” geçin

Hem midenizi, hem formunuzu korumak adına gittiğiniz ziyaretlerdeki şeker ve çikolata ikramlarına “hayır” deyin. Zaten bayramda hemen hemen herkes özel tatlılar hazırlayıp sunuyor; ekstra şeker yemenize pek gerek yok. Hakkınızı hazır olmayan, pişirilmiş tatlılardan kullanın.

1412121600-313a45f95e9eda19591fe6188cff4f01

3- Kızartmadan uzak durun

Kurban etlerini kızartmadan, ızgara ya da fırında pişirerek veya haşlayarak bayramı daha sağlıklı geçirebilirsiniz. Sağlıklı kurban eti tariflerimizden birkaç örnek de verelim:

Kuzu Fırınlık YemeğiKuzu ŞişSebzeli Dana Haşlama.

4- Doyduktan sonra yemeye devam etmeyin

Biliyoruz önünüze sürekli lezzetli yiyecekler gelecek ama siz yine de hepsinden azar azar tadın ve doyduğunuzu hissettiğiniz anda yemeyi bırakın. Özellikle hamur işleri, fazla tükettiğinizde midenize epey rahatsızlık verir; hamur işlerini çok küçük porsiyonlarda tatmaya çalışın. Tatlılarda ise aynı hassasiyeti şerbetli tatlılarda gösterin; şerbetli tatlıları tadımlık yiyin, sütlü tatlılardan nispeten daha büyük porsiyonlar tüketebilirsiniz.

1412121600-a4d0e7761e6886cf6e47cbfe23bc8b24

5- Kahveyi ve çayı az, suyu bolca tüketin

Özellikle misafirliğe gittiğinizde çay ve kahvenin ardı arkası kesilmez. Çay ve kahve tüketiminizi 2 fincanla sınırlayıp, taze sıkılmış meyve sularına yönelmeniz sağlıklı bir tercih olacaktır.

Türk Kahvesi