Beyninizdeki Serotonin Salınımını Yükseltmenin 6 Doğal Yolu!

SerotoninMutluluk hormonu. Muz, bitter çikolata, çilek ya da ceviz gibi gıdalardan aşinayız adına. Modumuza etki etmesinin ve uyku düzenimizi baştan aşağıya yenilemesinin yanı sıra mutlu olma halimizin de baş mimarı kendisi. Her şey beyinde başlayıp beyinde bitiyor madem, o halde biz de beyin ve serotonin arasındaki köprüyü bir sağlamlaştıralım evvela. Serotonin salınımını yükseltmenin doğal yollarını araştırdık sizin için.

1- Masaj yaptırmak yalnızca rahatlamanıza değil daha fazla serotonin salgılamanıza da yarıyor.

ayurveda_masajı

2- B vitamini ne işe yarar? Modumuzu yükseltip kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. Özellikle B12 ve B6 vitaminlerini düzenli olarak kullanırsanız, serotonin salınımı arttırmış olursunuz.

c_vitamini

3- Bu havalarda zor olsa da ne zaman güneş ışığına çıkarsanız, beyniniz o anda serotonin üretimine başlar. Kapalı havalarda yapamasanız da güneşli günler için aklınızda olsun 🙂

ucak-yolculugu-gunes-tutulmasi

4- Kan şekerini kontrol altına alması bakımından magnezyum tüketimi oldukça önemli bir madde. Magnezyum da serotonin salınımını hızlandıran etkenlerden.

kadın-erkek-ilişkisi

5- Meditasyona da önem verin. Beyni rahatlamak, vücudu arındırmaktan geçiyor. Ne kadar sakin ve pozitif olursak, beyin de  o kadar iyi yapar üretimini.

kadınlar_günü

6- B vitaminin faydalarından bahsetmiştik, bir diğer vitamin ile yazımızın finalini yapalım; C vitamini. Yapılan araştırmalara göre 1 hafta boyunca düzenli olarak C vitamini tüketen kişilerin haftayı daha mutlu kapattıkları ortaya çıkmış. Denemekte yarar var!

c_vitamini