Bir Yaz Çorbası: Cacığın Faydaları

Yoğurdun sağlığı, sarımsağın şifası, salatanın ferahlığının birleştiği müthiş seçeneklerimizden biridir cacık. Birçok yemeğin yanına şahane bir şekilde yoldaş olur. Üzerine birkaç damla zeytinyağı ve bir tutam da nane eklenirse lezzeti şahlanır da şahlanır.

Siz cacığı nasıl tüketmeyi seversiniz bilemeyiz ama ona hayatınızda mutlaka yer açsanız iyi edersiniz; çünkü o size oldukça fayda sağlamak için hazırda bekliyor. İşte cacığın müthiş 5 faydası:

  • Susuzluğu Giderir

Boşuna yaz çorbası demedik. Yoğurdun ferahlığı, salatanın bolca su içeren yapısı bir de su ile birleşince olanlar oluyor! Tüm gün susuz kalan vücudun bile su ihtiyacını karşılamasına önemli ölçüde yardımcı olan cacığı gönül rahatlığı ile bolca tüketebilirsiniz.

kuru-cacik

  • Sindirimi Rahatlatır

İçerisinde bulunan yoğurt sayesinde sindirimin rahatlamasına yardımcı olur. Yemeğin yanında cacık tüketerek sindirim sürecinizin daha hızlı olmasına katkıda bulunarak rahat bir şekilde kilo vermenizi sağlayabilirsiniz.

  • Kemikleri Güçlendirir

Bol miktarda yoğurt ile yapılan cacık dolayısı ile içerisinde bol miktarda kalsiyum barındır. Bu özelliği ile özellikle gelişim çağındaki çocukların ve yaşlı insanların kemiklerinin güçlenmesini sağlar.

  • Tokluk Hissi Sağlar

Kilo vermek istiyorsanız beslenme programınızda yer vermeniz gereken en iyi seçeneklerden biri cacıktır. İster ara öğünde ister yemeğin yanında keyifle tüketebileceğiniz cacık, uzun süren tokluk hissi sağlayarak daha fazla yemenize engel olur ve kısa zamanda rahatlıkla kilo vermenize yardımcı olur.

  • Uykusuzluğa İyi Gelir

Uykuya dalmakta zorlanıyor, ertesi güne uyumadan başlayarak âdeta gününüzü mahvediyorsanız imdadınıza cacık koşabilir. Yatmadan önce cacık tüketerek, vücudunuzda uyku hormonunun salgılanmasını sağlar, böylece daha rahat ve sağlıklı bir uykuya dalabilirsiniz.