Böbrek Sağlığınızı Korumanın 4 Basit Yolu

Yitirilmeden kıymeti anlaşılamayan organlarımızdan biri böbrekler. Diyaliz hastalarına sormalı bir de. Böbrek sağlığını korumanı yolları öyle kocaman şeyler değil. Bazı şeylere daha fazla dikkat ederek böbreğimizi koruyabiliriz. Böbreklerin sağlıklı çalışması için ne yapmalı, sizin için araştırdık.

1- Elbette ilk etap ve en bilinen bol bol su içmek. Kahve ya da çayı sıvıdan saymayalım mümkünse 🙂 Eliniz bir türlü suya gitmiyorsa, renkli kupalar alarak su içme arzunuzu çoğaltabilirsiniz mesela. Böbreği besleyen en önemli şey kuşkusuz düzenli su tüketimi.

su

2- Egzersiz. Sadece böbrek sağlığı için değil, sağlıklı yaşam için en büyük anahtar. İlla spor salonuna gitmenize de gerek yok, evde yapılan basit egzersizler ile formda kalabilirsiniz.

spor

3- Böbrek dostu yiyecekler tüketmeye gayret edin. Peki bunlar neler? Üzüm, yaban mersini, elma, ıspanak, sarımsak, kuşkonmaz, böbrek dostu yiyeceklerden yalnızca birkaçı.

uzum5

4- Düzenli uykunun böbrek sağlığına iyi geldiğini biliyor muydunuz? Yapılan araştırmalara göre 5 saatten az uyuyan kadınlarda böbrek fonksiyonu olumsuz etkileniyor hem de bu oran oldukça yüksek yüzdelerde.

uyku

Böbreği korumak kolay; hepsi basit değişimlerden ibaret. Peki ya böbrek taşları? Böbrek taşı ağrısına iyi gelen doğal çözümleri derlediğimiz şu yazımıza mutlaka göz atın; doktora gidene kadar ki süreçte size biraz da olsa #iyigelecek‘tir.